۰ نفر

دلایل وابستگی سریع عاطفی چیست؟

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 673053
دلایل وابستگی سریع عاطفی چیست؟

تقریبا اکثر افراد درگیر روابطی شده اند که کورکورانه بوده است و به پرچم‌های قرمز آشکار آن توجه نکردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تقریبا اکثر افراد درگیر روابطی شده اند که کورکورانه بوده است و به پرچم‌های قرمز آشکار آن توجه نکردند. دلبستگی مکرر به مردم دارای معایب زیادی است. اول از همه، وقتی سریع وابسته میشوید خودتان را کم ارزش میکنید. ثانیاً، ترس و اضطراب از تنها ماندن منجر به وابستگی آزار دهنده می شود که حفظ هر رابطه طولانی مدت را برای شما دشوار می کند.

ما دلایل وابستگی سریع عاطفی به دیگران را برای شما آورده ایم تا هرچه سریعتر آن را متوقف کنید.

دلبستگی مضطرب گونه

عامل تعیین کننده اصلی سبک دلبستگی ما در بزرگسالی با نوع دلبستگی ما در کودکی ارتباط دارد . به گفته روانشناسان، افرادی که در کودکی والدینی داشتند که نیازهای عاطفی آنها را به درستی برطرف نکردند، تمایل به سبک های دلبستگی مضطرب گونه دارند.

به عنوان مثال، اگر والدین آنها همیشه باعث می شدند که او نسبت به جایگاه خودش در زندگی احساس ناامنی کند، این احساس ناامنی باعث میشود او ترس از طرد شدن داشته باشد. این افراد همیشه میخواهند در مرکز توجه باشند و اگر به آنها کم توجهی شود، شدیدا آسیب میبینند.

نمی توانید مجرد بودن را تحمل کنید

بعضی ها عاشق شدن را دوست دارند و دوست ندارند تنها بمانند. برخی از افراد به کم توجهی عادت کرده‌اند و تنهایی را بیشتر دوست دارند بهمین خاطر جذب کردن آنها کار سختی است زیرا آنها به هرکسی وابسته نمیشوند. افرادی که از تنها بودن میترسند براحتی به دیگران وابسته میشوند. آنها بدشان نمی آید که پرچم های قرمز یک رابطه سمی را فقط بخاطر اینکه تنها نمانند ، نادیده بگیرند.

شما به سرعت به همه چیز جذب میشوید

بعضی از مردم خیلی راحت به دیگران وابسته می شوند زیرا فکر می کنند هرچه که می درخشد طلاست . وقتی فقط بر روی ظاهر پر زرق و برق دیگران تمرکز می کنید، هیجان زده می شوید و برایتان مهم نیست که پرچم های قرمز را نادیده بگیرید زیرا آنچه می بینید شما را هیجان زده می کند. شما به شخصیت اهمیت نمی دهید و برای شما مهم نیست که باید ابتدا آن شخص را بشناسید.

باید یاد بگیرید که معیارهای درستی برای انتخاب یک رابطه داشته باشید و اگر واقعاً به رابطه با کسی علاقه دارید، او را بشناسید.

گزینه ای ندارید

حقیقت سخت و تلخی است. برخی افراد به سرعت وابسته می شوند زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب ندارند. وقتی فکر می‌کنید انتخاب و گزینه های زیادی ندارید، برایتان سخت است که شخصی که دوست دارید را از دست بدهید. بهمین خاطر ترجیح میدهید رابطه تان را در هر شرایطی حفظ کنید.

حفظ یک رابطه بسیار خوب است اما اگر آن شخص یا آن رابطه سمی باشد قطعا آسیب بیشتری به شما وارد میکند.

شما احساس ناامنی دارید

برخی افراد به سرعت به دیگران وابسته می شوند زیرا احساس می کنند که برای اینکه کسی آنها را دوست داشته باشد باید سخت تلاش کنند . ناامنی باعث می شود احساس کنید به اندازه کافی خوب نیستید بهمین خاطر به دیگران برای اینکه در کنار شما بمانند باج میدهید و حاضر هستید هرکاری انجام دهید تا آنها شما را ترک نکنند.

بطور مثال دختری که فکر می‌کند به اندازه کافی زیبا نیست.همیشه فکر میکند که مردش او را به خاطر یک خانم زیباتر ترک می‌کند و این طرز فکر سمی او را به یک فرد شکاک تبدیل میکند.

برای رهایی از این مشکل رفتاری بهتر است که اول این مشکل را ریشه یابی کنید سپس با آگاهی کامل آن را ریشه کن کنید.