۰ نفر

معاون وزیر راه:

ترددهای نوروزی در جاده های کشور ۱۱ درصد افزایش یافت

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبر: 708155
ترددهای نوروزی در جاده های کشور ۱۱ درصد افزایش یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از افزایش ۱۱ درصدی میزان تردد خوردوها در راه های ارتباطی کشور در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در جاده اردبیل _ آستارا محدوده تونل حیران گفت: از زمان شروع تعطیلات نوروز تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۶۶ هزار تردد وسایط نقلیه در راه های ارتیاطی کشور ثبت شد.

او ادامه داد: در این مدت استان اردبیل جزو پرترددترین استان های کشور است که شاخص اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

امانی افزود: از زمان شروع تعطیلات عید تاکنون ورود و خروج ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه به استان اردبیل ثبت شد که افزایش ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

او از راه اندازی ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در ۱۰۰ مجتمع خدماتی _ رفاهی جاده های کشور در نوروز امسال خبر داد و فعالیت این مجتمع ها را در افزایش ماندگاری مسافران ، ایجاد مسافرت ایمن و پرنشاط برای رانندگان و همسفران آنها و کاهش تصادفات رانندگی بسیار موثر دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین با اشاره به این که یکی از اصلی ترین عوامل بروز تصادفات خواب آلودگی و خستگی رانندگان است اظهارامیدواری کرد در نوروز سال آینده با تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در ۹۸۰ مجتمع خدماتی _ رفاهی کشور راه اندازی و تصادفات جاده ای به حداقل برسد.

امانی افزود: راه اندازی این ایستگاه ها بدین معناست که رانندگان و مسافران مسیر سفر را جزو برنامه و زمان سفر حساب کرده و با توجه به پیام های ایمنی و استراحت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای به ازای هر ۲ ساعت سفر ، مخاطرات سفر را کاهش داده و از کل سفر خود نهایت استفاده را داشته باشند.