۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

خرید واحدی نوساز و ۱۰۰ متری در تهرانپارس چقدر بودجه می خواهد؟

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبر: 678548
خرید واحدی نوساز و ۱۰۰ متری در تهرانپارس چقدر بودجه می خواهد؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های تهرانپارس تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ یکی از وسیع‌ترین محلات شرق تهران، محله تهرانپارس است. ساکنان تهرانپارس با پارک‌های زیبا و وسیع و طبیعی سرخ‌حصار، لویزان، پارک ملی خجیر و پارک زیبای یاس فاطمی احاطه شده‌اند. آب و هوای مطبوع و مناظر زیبای این بوستان‌های جنگلی، حال و هوای دلپذیری را به محله تهرانپارس بخشیده است. تهرانپارس به دو محله شرقی و غربی تقسیم می‌شود. محدوده تهرانپارس در انتهای شرقی بلوار پروین است، در انتهای غربی شهید باقری و در جنوب به دماوند می‌رسد.

اقتصاد آنلاین در این راستا به مصاحبه با کارشناسان مسکن پرداخته است.

یکی از کارشناسان فعال در حوزه مسکن بعد از معرفی محله تهرانپارس، واحدی ۹۹ متری در قسمت غربی این محله را معرفی کرد و افزود این واحد سنی حدود ۱۷ سال دارد ولی به صورت کامل بازسازی شده است و برای بازسازی این واحد از مصالح و بهترین امکانات موجود در بازار استفاده شده است، این واحد که ۲ خوابه است قیمتی بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد.

این کارشانس در ادامه افزود: اگر شما قصد خرید خانه برای سکونت شخصی دارید، محله تهرانپارس غربی برتری های بیشتری برای سکونت دارد و به همین علت قیمت خانه‌ها در قسمت غربی تهرانپارس به نسبت بیشتر از قسمت شرقی تهرانپارس است.

وی در ادامه افزود: در تهرانپارس‌غربی حداقل بودجه‌ای که برای خرید یک واحد معمولی احتیاج دارید، حدودا متری ۶۰ میلیون تومان است. اگر واحدی لوکس در تهرانپارس‌غربی بخواهید، به طور متوسط متری ۷۰ الی ۷۵ میلیون تومان باید هزینه کنید.

این کارشناس در ادامه صحبت‌های خود گفت: واحد هایی که در تهرانپارس ساخته شده‌اند دسترسی نسبتا خوبی به مترو و حمل و نقل عمومی دارند و این مورد باعث محبوب بودن دوچندان این محله شده است.

کارشناسی دیگر بعد از معرفی واحد آپارتمانی ۶۹ متری با سنی معادل ۶ سال و ۱ اتاق خواب که ارزشی معادل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد، افزود : محدوده خوب تهرانپارس حد واسط تقاطع تیرانداز تا باقری است، که واحد های این محدوده قیمت بالاتری نسبت به محدوده های دیگر تهرانپارس دارد.

واحد های نوساز این محدوده از متری ۷۰ الی ۷۵ میلیون تومان شروع می‌شوند و گاهی قیمت این واحد ها به متری ۹۰ الی ۹۵ میلیون تومان هم میرسد.

طبق گفته کارشناسان این حوزه در محله تهرانپارس هرچه به خاک‌سفید نزدیک‌تر شویم، خانه‌ها ارزش خرید کمتری دارند.

این کارشناسان اشاره داشتند: در وضعیت فعلی بازار و با توجه به وضعیت دلار، اکنون بهترین وقت خرید مسکن است و از جایی که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن هیچگاه موجب ضرر نشده است در حال حاضر اکثرین مردم به سمت بازار حجوم آورده اند و قصد خرید واحد های مختلف در مناطق مختلف را دارند و در ماه های آینده قیمت مسکن توسط موج جدیدی افزایش می‌یابد.

یک صاحب بنگاه مثال زد: واحد آپارتمانی نوساز در تهرانپارس‌غربی با متراژ ۱۰۸ متر و ۲ اتاق خواب، در روز های گذشته با قیمت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله شده است.

کارشناسی دیگر یادآور شد: با توجه به اینکه الان تحریم های جدید بر ایران وارد شده است باعث گران‌تر شدن زندگی مردم شده و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن امنیت مالی بیشتری نسبت به دیگر بازاران دارد. موج عظیمی به سمت بازار مسکن روانه شده اند و در این روز ها خرید و فروش مسکن افزایش یافته است.

طبق گفته این کارشناسان، آپارتمان‌های قدیمی‌ساز محله تهرانپارس از متری ۴۰ الی ۴۵ میلیون تومان شروع می‌شوند و نهایت تا متری ۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد.

یک مشاور املاک دیگر مثال زد: واحد آپارتمانی نوساز در محله تهرانپارس با متراژ ۱۰۰ متر و ۲ اتاق خواب، در روز گذشته معادل ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.