۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

آپارتمان های تهرانپارس شرقی تهران چند؟

۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴
کد خبر: 666746
آپارتمان های تهرانپارس شرقی تهران چند؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های تهرانپارس شرقی تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین - نادیا سیه‌کار؛ محله تهرانپارس‌شرقی همانند محلهٔ همجوار خود یعنی تهرانپارس‌غربی، دارای امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی مناسبی است. البته این محله نسبت به تهرانپارس‌غربی، سکوت و آرامش بیشتری دارد که دلیل آن دور بودن از خیابان حجر ابن عدی و بزرگراه شهید باقری است. قیمت خانه در محلهٔ تهرانپارس شرقی کمی پایین‌تر از قیمت خانه در محله تهرانپارس غربی است.

اقتصاد آنلاین در این راستا به مصاحبه با کارشناسان مسکن پرداخته است.

یکی از کارشناسان مسکن بعد از معرفی واحدی بازسازی شده با متراژ ۴۷ متر و سنی معادل ۱۰ سال و ۱ اتاق خواب درحالی که این واحد طبقه دوم است و پارکینگ ندارد، ذکر کرد که این ساختمان قیمتی بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دارد.

این کارشناس در ادامه افزود: تهرانپارس‌شرقی از چند تقاطع تشکیل شده است که شامل تقاطع‌های ۳۱۳۳ ۳۵۳۷۳۹ است و بعد از تقاطع ۳۹ جزو محله خاک‌سفید محاسبه میشود.

وی در ادامه گفت: در تهرانپارس‌شرقی محدوده میانی بلوار پروین و تقاطع ۳۱ از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

به بیانی دیگر هرچه واحد ها به تهرانپارس‌غربی نزدیکتر بشوند، ارزش خرید بیشتری دارند.

این صاحب بنگاه در ادامه افزود: واحد های نوساز در تهرانپارس‌شرقی، با توجه به امکاناتی ازجمله انباری، آسانسور، پارکینگ قیمت‌گذاری می‌شوند و از متری ۴۲ میلیون تومان الی متری ۶۰ میلیون تومان با توجه به امکانات متغیر هستند.

او ادامه داد: و خانه‌های قدیمی ساز این منطقه از متری ۳۱ میلیون تومان تا متری ۳۳ میلیون تومان درحال حاضر قیمت‌گذاری میشوند.

وی مثال زد: واحدی نوساز در این محله با متراژ ۵۷ متر و ۱ اتاق خواب، با پارکینگ و آسانسور معادل ۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

این کارشناس مسکن در میان صحبت اشاره‌‌ای به حداقل سرمایه لازم برای خرید یک واحد نوساز با امکانات لازم کرد و طبق گفته این کارشناس، با سرمایه‌ای حدود ۴ میلیارد تومان، میتوانید واحدی با امکانات خوب را در این منطقه خریداری کنید.

کارشناسان مسکن تاکید داشتند: هرچه زودتر خرید مسکن انجام شود، بهتر است.

یک صاحب بنگاه گفت: کسی توانایی پیشبینی آینده را ندارد ولی طبق تجربه‌ای که در این بازار کسب کرده‌ایم، قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می‌کنند و به هیچ عنوان کاهش قیمتی نخواهیم داشت.

در نهایت یکی از کارشناسان مسکن واحدی ۹۳ متری را معرفی کرد، این واحد درحالی که ۳ سال از ساخت آن گذشته و ۲ اتاق خواب دارد قیمتی بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان دارد.