۰ نفر

آخرین وضعیت پروازهای چارتر

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 657025
آخرین وضعیت پروازهای چارتر

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تعمیر هواپیمایی ۴ کشور را ایران انجام می‌دهد و عملیات صفر تاصد هواپیما‌ها در ایران بر در داخل انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران عملیات حج در جمع خبرنگاران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آیا ایران در تعمیر هواپیماهای کشورهای دیگر توانمند هست؟

۴ کشور هواپیمایی به ایران اعزام و کارهای تعمیرات آنها  انجام می شود و بخشی از کارهای مهندسی و تعمیرات انجام می شود؛ در  ۸ ماه گذشته هیچ موتور به خارج اعزام  نشده و چک های سنگین در داخل کشور انجام می شود.

ایران در حوزه تامین  و واردات قطعات  چه اقداماتی انجام داده است؟

بخشی از اقلام از هواپیما باید از کارخانه ساخت هواپیما تامین شود که البته با شرایط سخت تامین می شود. 

  آخرین وضعیت پروازهای چارتری را توضیح دهید؟ 

پروازهای چارتری با ابلاغ  معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی  تنها در بخشی از مسیرها در دستور کار قرار گرفته و تنها  تعدادی از ایرلاین ها در مسیرهای محدود می توانند  تامین و بخشی از مسیر و شرکت ها  امکان فروش بلیت چارتری را دارند؛ اما برای اربعین هیچ یک از ایرلاین ها حق فروش بلیت چارتری را ندارند.

اظهار نظر مسئول شرکت هواپیمایی پاکستانی در حوزه برخورد دو هواپیما صحت کرد؟

 اظهار نظر سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستانی واکنش هایی در پی داشت که غیر کارشناسی و غیر واقعی بوده سازمان هواپیمایی نوار مکالمه دو خلبان را گوش داده و در آن مشخص شد که خلبان بدون توجه به هشدارهای برج مراقبت اقدام به کاهش ارتفاع کرده است؛ بنابراین  این گزاش غیر واقعی به ایکائو و کشور پاکستان ارائه شده است.

خرید هواپیما و توسعه آمحمدی بخشن در  دستور کار قرار گرفته است؟ 

افزایش خرید هواپیما و توسعه ناوگان همواره در دستور کار سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفته است و سر خظ آوردن و آفزافش چرخه و خرید هواپیما نو هیچ کدام و در کنار هم پیگیری می شود.