۰ نفر

راه آهن تهران کربلا راه اندازی می شود

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 656834
راه آهن تهران کربلا راه اندازی می شود

مدیرعامل راه آهن گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با عراق راه آهن تهران -کربلا با کم ترین هزینه راه اندازی می شود و در یک بازه زمانی سه ماهه هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا حرکت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن گفت: طبق تفاهمی که با عراق انجام شده، قطار از تهران  به شلمچه می رود و مسافران ۳۲ کیلومتر با اتوبوس جابه‌جا می شوند به سمت بصره که طی ۹ ساعت به ایستگاه کربلا می رسند.

به گفته‌  مدیرعامل راه آهن، از مسیر تهران تا کربلا ۳۲ کیلومتر است که به ریل متصل نیست و امیدواریم بخش ریلی این مسیر راه هم احداث کنیم اما تا قبل از  احداث  کامل راه آهن و نصب ریل بر روی رودخانه،  راه آهن ترکیبی ایجاد کرده ایم اما سعی کرده ایم  حداکثر تخفیفات را از کشور عراق بگیریم  و درباره  ایجاد خط راه آهن ایمن و هزینه ها توافق کردیم .

در بازه زمانی سه ماهه هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا تردد می کند و در این پایلوت سه ماه باید ببینیم  امکان افزایش تردد  وجود دارد یا خیر ، چراکه بخشی از مسیر نیاز به بررسی و چک پاسپورت و خروجی در مرز شلمچه دارد اما در این بازه زمانی  سه ماه هر هفته یک قطار این مسیر را طی می کند.