۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

میانگین قیمت مسکن شهر تهران از مرز ۴۱ میلیون تومان عبور کرد

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 650850
میانگین قیمت مسکن شهر تهران از مرز ۴۱ میلیون تومان عبور کرد

در خرداد ماه امسال میانگین قیمت مسکن آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به بیش از ۴۱ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۳۵.۵ درصدی و نسبت به اردیبشهت ماه افزایش ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اقتصاد آنلاین، بر اساس گزارش مرکز آمار، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در خرداد ماه امسال با افزایش ۷.۱ واحد درصدی نسبت به اردیبهشت ماه به بیش از ۴۱ و ۴۰۸ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که چند روز گذشته بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن شهر تهران را برابر با ۳۹ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان گزارش کرده بود.

نمودار

همچنین مقایسه قیمت ها در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۳۵.۵ درصدی قیمت مسکن در شهر تهران است. به بیان دیگر خریداران بایستی برای خرید یک واحد مسکونی مشخص نسبت به خرداد ماه سال گذشته به طور متوسط ۳۵.۵ درصد بیشتر پرداخت کنند. 

همچنین تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه در مقایسه با اردیبهشت (۲۹.۶ درصد) افزایش ۵.۹ واحد درصدی را نشان می دهد.

نمودار1

نمودار2

در خرداد ماه امسال منطقه یک با میانگین قیمت بیش از ۷۸ میلیون و۴۴۷ هزار تومان، گرانترین و منطقه ۱۷ با میانگین قیمت ۲۰ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان به ازای هر متر مربع ارزان‌ترین منطقه تهران بودند.

نمودار3

تعداد معاملات صورت گرفته در خرداد ماه برابر با چهارده هزار و ۸۳ واحد مسکونی بوده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش حدود ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار4