۰ نفر

باز هم اقدامات عجیب و غریب صاحب خانه ها؛

صاحب خانه می تواند در یک سال ۲ بار اجاره بها را افزایش دهد؟

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 645920
صاحب خانه می تواند در یک سال ۲ بار اجاره بها را افزایش دهد؟

چند روز پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که یک صاحب خانه در یک سال دوبار تقاضای افزایش اجاره بها کرده بود؛ آیا چنین درخواستی ممکن است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، چند روز پیش بود که یکی از کاربران فضای مجازی روایتی عجیب منتشر کرد؛ وی در این روایت گفته بود که صاحب خانه او تنها چند ۴ماه پس از تمدید قرارداد، از او درخواست کرده تا خانه را تخلیه کند؛ در پاسخ نیز بسیاری به این کاربر گفته بودند که چنین چیزی ممکن نیست و صاحب خانه نمی‌تواند وسط قرارداد آن را فسخ کند.

بسیاری از کاربران در پاسخ به این موضوع به بندی در قولنامه اشاره کرده بودند که هر یک از طرفین می‌تواند با دادن یک ماه از اجاره، قرارداد را فسخ کند؛ اما آیا واقعا چنین چیزی ممکن است؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ عبدالله اوتادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران ‌املاک رفتیم؛ وی در پاسخ به این سوال که آیا مالک می‌تواند در یک سال دوباره اجاره بها و یا پول پیش را افزایش دهد گفت: چنین چیزی ممکن نیست و طبق قانون اصلا امکان ندارد که فردی بخواهد قرارداد را دوبار در سال افزایش دهد.

وی در مورد شرایط فسخ قرارداد نیز توضیح داد: تنها در صورتی که دو طرف توافق کنند، چنین چیزی ممکن است و بدون توافق طرفین امکان ندارد که یک طرف بخواهد به هر دلیلی قرارداد را فسخ کند.