۰ نفر

کسانی که قبلا وام ودیعه مسکن گرفتند هم وام می‌ گیرند؟

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 642965
کسانی که قبلا وام ودیعه مسکن گرفتند هم وام می‌ گیرند؟

استعلام افراد واجد شرایطی که برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام می کنند ظرف ۲۴ ساعت توسط وزارت راه و شهرسازی انجام و به تدریج برای تشکیل پرونده به بانکها معرفی می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فرآیند معرفی متقاضیان وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ در حال انجام است. پس از ثبت نام افراد در سامانه طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir بررسی شرایط و استعلامات آنها در کمتر از ۲۴ ساعت انجام و به کارتابل بانک‌ها معرفی می‌شوند. هم‌اکنون در بانک‌ها فرآیند تشکیل پرونده به منظور پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

نام نویسی کمک ودیعه مسکن از روز ۱۲ خردادماه سال جاری آغاز شده و اولویت پرداخت تسهیلات با کسانی است که در دو سال گذشته این وام را دریافت نکرده‌اند. این بدان معناست که طبیعتا با توجه به محدودیت منابع، کسانی که قبلا این تسهیلات را گرفته‌اند در شرایط کنونی وام به آنها پرداخت نمی‌شود.

البته طبق اخبار واصله منابع کمک ودیعه مسکن در سال جاری از طریق سرفصل اعتبارات حوزه مسکن در مقایسه با سال گذشته چهار برابر شده و از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین انتظار می‌رود افراد بیشتری موفق به دریافت وام اجاره شوند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد.