۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

برای خرید یک واحد ۶۰ متری در تهرانپارس چقدر باید هزینه کرد؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 640150
برای خرید یک واحد ۶۰ متری در تهرانپارس چقدر باید هزینه کرد؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ۶۰ متری شرق تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ بازار مسکن به صورتی نیست که بتوان با هر میزان سرمایه وارد آن شد. در نتیجه واحدهای متراژ پایین‌تر که در مناطق تقریبا متوسط قرار دارند و دارای بافت قدیمی‌تری نسبت به مسکن در مناطق شمالی و غربی تهران هستند، می­‌تواند هدف خرید بسیاری از مردم باشند.

به طور مثال واحدهایی در شرق تهران وجود دارند که علاوه بر قیمت تقریبا مناسبی که دارند، موقعیت مکانی نسبتا خوبی نیز دارند.

واحدی ۵۷ متری در نیروهوایی که ۱۹ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ خواب داشته باشد، ارزشی معادل ۲ میلیارد تومان دارد. همچنین واحدی ۱۰ ساله در همین منطقه با متراژ ۵۸ متر‌ و ۱ اتاق خواب، ارزشی معادل ۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان دارد.

برای خرید واحدی ۶۴ متری در مجیدیه که ۲۱ سال از ساخت آن گذشته است و ۲ خواب نیز دارد، به بودجه‌ای بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

سرمایه لازم برای خرید آپارتمانی در نارمک با متراژ ۵۸ متر و ۱ اتاق خواب و ۱۸ سال سن، مبلغی معادل ۲ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان است. واحدی ۶۳ متری در همین منطقه که ۱۶ سال از ساخت آن گذشته باشد و تک خوابه باشد، ارزشی معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد.

در روزهای اخیر آپارتمانی ۵۹ متری در تهران‌نو که ۱۹ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خوابه باشد، با قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

در روزهای گذشته واحدی ۶۳ متری در پیروزی که ۴ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خواب داشته باشد، ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی نوساز در تهرانپارس‌شرقی با متراژ ۵۸ متر و ۱ اتاق خواب، ارزشی معادل ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارد.

قیمت مسک

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.