۰ نفر

سردرگمی متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن؛

چرا تعهدنامه محضری در سامانه ثمن نیست؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 637095
چرا تعهدنامه محضری در سامانه ثمن نیست؟

درحالی امروز آخرین فرصت متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دانلود تعهدنامه محضری و بارگذاری آن است که در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن این تعهدنامه وجود خارجی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اوایل ماه جاری (۱۲ اردیبهشت) مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فرصت ۲۰ روزه متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن برای بارگذاری تعهدنامه محضری خبر داده و گفته بود: در صورت عدم انجام این کار متقاضیان حذف می‌شوند.

خلیل محبت‌خواه افزود: متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند وارد پورتال نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir شده و تعهدنامه محضری را دانلود کنند.

وی ادامه داد:‌این متقاضیان سپس باید به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کرده و پس از تکمیل تعهد نامه و ثبت محضری، اسکن تعهد نامه تکمیل شده را مجددا در سایت بارگذاری کنند تا شرایط احراز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پی گیری و دنبال شود.

وی عدم بارگذاری اسکن تعهد نامه محضری تکمیل شده و ممهور به مهر محضری را بارگذاری ناقص مدارک اعلام کرد و  افزود: تا پایان اردیبهشت باید ویرایش‌ها توسط متقاضیان انجام شود، چراکه پس از تاریخ اعلام شده عملا امکان ویرایش وجود نداشته و نقص مدارک منجر به حذف متقاضی خواهد شد. در حالی امروز مهلت متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن به پایان می‌رسد که برخلاف اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در سایت saman.mrud.ir تعهدنامه محضری وجود خارجی ندارد. در واقع در سایت مذکور هیچ گزینه‌ای برای دانلود تعهدنامه وجود ندارد و همین مسئله باعث سردرگمی متقاضیان طرح  نهضت ملی مسکن شده است.

 در این بین معاونت مسکن و ساختمان نیز پاسخگوی تماس‌های مکرر متقاضیان نیست. مسئولان این معاونت نیز چند وقتی است از پاسخگویی به رسانه‌ها طفره می‌روند، اتفاقی که دلیل آن مشخص نیست.