۰ نفر

خبر مهم برای مستاجران؛

صاحب خانه‌ ها چقدر می توانند اجاره را افزایش دهند؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبر: 636847
صاحب خانه‌ ها چقدر می توانند اجاره را افزایش دهند؟

قطعا برای هر مستاجری، پایان موعد خانه و تمدید قرارداد یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌هاست؛ چراکه گاهی اوقات صاحب‌خانه‌ها اعدادی نجومی را برای تمدید قرارداد عنوان می‌کنند؛ اعدادی که در این شرایط بسیاری از پس آن برنمی‌آیند و چاره‌ای جز تحویل و تخلیه خانه ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حالا برای کاهش این اتفاق از حدود دو سال پیش، یعنی زمان که کرونا در سطح کشور می‌چرخید جهت کنترل افزایش اجاره بها در سطح کشور، رقمی با عنوان سقف افزایش اجاره بها تعیین می شود ؛ یعنی رقمی اعلام و گفته می‌شود که صاحب‌خانه‌ها حق ندارند بیش از این اجاره را افزایش دهند.

البته که بسیاری از صاحب‌خانه‌ها به این موضوع بی‌توجه هستند و اصرار دارند مبلغی بیشتر از آنچه تعیین شده روی اجاره بگذارند، اما برخی دیگر نیز بیش از این رقم را روی مبلغ رهن و اجاره نمی‌گذارند.

حالا امسال نیز رقمی برای سقف افزایش اجاره بها تعیین شده که در تهران و شهرستان‌ها متفاوت است.

در جلسه‌ای که امروز به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، میزان سقف افزایش اجاره بها بین ۱۵ تا ۲۵درصد تعیین شد که این رقم باتوجه به شهر محل سکونت افراد متفاوت خواهد بود؛ یعنی برای تهران این رقم ۲۵درصد، برای کلانشهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، ۲۰درصد و برای سایر شهرها نیز ۱۵درصد خواهد بود.

گفته می‌شود که سازمان تعزیرات حکومتی موظف است با مشاوران املاک متخلفی که این سقف را رعایت نکنند، برخورد کند.