۰ نفر

بلومبرگ در گزارشی منتشر کرد؛

ارزان‌ترین شهرهای جهان برای خرید خانه کدام است؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 629997
ارزان‌ترین شهرهای جهان برای خرید خانه کدام است؟

بلومبرگ در گزارشی ارزان‌ترین شهرهای جهان برای خرید خانه را منتشر کرد که در ادامه لیست برخی از این شهرها را مشاهده خواهید کرد؛

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ بلومبرگ در این گزارش نوشت: این‌ها مقرون به صرفه ترین و کم هزینه ترین شهرهای جهان برای خرید خانه هستند. بر این اساس پیتسبورگ به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر برای مسکن انتخاب شده است؛ این در حالی است که هزینه های اقامت در سراسر جهان افزایش یافته است.

هنگ کنگ که مدت‌ها گران‌ترین شهر جهان در حوزه مسکن بوده است، در رتبه ۹۲ در مطالعه مسکن بین‌المللی Demographia قرار دارد. نیویورک نیز در رتبه ۷۳ و لندن در رتبه ۷۹ قرار گرفتند.

ایالات متحده مقرون به صرفه ترین کشور در این مطالعه بود که در آن بازارهای استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ایرلند، نیوزلند، سنگاپور و بریتانیا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وندل کاکس، نویسنده، در گزارشی که درآمد را با قیمت مسکن در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ مقایسه می‌کند، نوشت: در طول همه‌گیری، قیمت مسکن افزایش یافته است.

همچنین مطابق این گزارش، اوکلاهاما سیتی و روچستر و نیویورک، در رتبه های دوم و سوم در لیست مقرون به صرفه قرار گرفتند. سیدنی و ونکوور نیز در میان کم هزینه ترین‌ها قرار گرفتند.

همچنین در نتیجه تنش‌هایی که در حوزه مسکن ایجاد شده است، کانادا اکثر خارجی‌ها را از خرید خانه به مدت دو سال منع می کند و با میلیاردها دلار برای تحریک فعالیت های ساخت و ساز در تلاش برای آرام کردن بازار فزاینده املاک و مستغلات است.