۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

با ۲ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 628281
با ۲ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

در گزارش زیر به بررسی مشخصات آپارتمان‌های ۲ میلیاردی تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌ کار؛ از جایی که واحدهای آپارتمانی در سطح تهران روز به روز درحال افزایش قیمت هستند و انتخاب خانه مناسب جزو یکی از سخت‌ترین تصمیمات هر انسان است، ما در این گزارش سعی کردیم خانه‌های تا سقف ۲ میلیارد تومان را مورد بررسی قرار بدهیم تا در انتخاب خانه مناسب به شما کمک کنیم.

برای شروع خانه‌ای در سلسبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ محله سسبیل دارای بافت قدیمی است و زمین‌ها غالبا کوچک‌اند و کوچه های‌ کم عرضی دارند و به دلیل ساخت و ساز برج ها و مجتمع تجاری در این محله، کاربری آن تبدیل به کاربری تجاری شده است. این محله دارای انواع مراکز درمانی، تفریحی و مراکز مهم دولتی می‌باشد.

برای خرید خانه ای ۶۱ متری در سلسبیل که ۱۱ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خواب نیز داشته باشد، به بودجه ای بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

ارزش واحدی ۷۶ متری در جیحون که ۶ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خواب نیز داشته باشد ۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان است. همچنین واحدی ۵۲ متری در همین منطقه که ۱ خواب داشته باشد و ۵ سال از ساخت آن گذشته باشد ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

اگر قصد خرید خانه‌ای ۳۰ ساله در جمهوری داشته باشید که این خانه متراژی معادل ۸۳ متر داشته باشد و ۲ خواب نیز داشته باشد، به سرمایه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

واحدی با متراژ ۴۷ متر در پونک که ۱۶ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ خواب داشته باشد، ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

واحد آپارتمانی ۴۵ متری در صادقیه که ۱۶ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ خواب نیز داشته باشد، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

با ۲ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟