۰ نفر

مطالبات کامیون‌داران از وزیر صمت؛

تکلیف توزیع روغن موتور روشن می شود؟

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبر: 626466
تکلیف توزیع روغن موتور روشن می شود؟

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیته پایش این هفته و با دستور کار پیگیری وضعیت توزیع لاستیک و روغن موتور و بیمه رانندگان جدیدالورود به بخش حمل کالای جاده‌ای با حضور صنوف و انجمن‌های مربوطه برگزار و مطالبات کامیونداران در وزارت صمت و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  «شهریار افندی زاده»  درباره مشکل کامیونداران در تامین لاستیک و روغن‌موتور، اظهار داشت: تأمین لاستیک چه تولید داخلی و چه واردات بر عهده وزارت صنعت بوده و در اسفندماه سال گذشته جلسات زیادی را در حضور کانون‌ها و انجمن‌ها با وزارت صمت برگزار کردیم.

وی افزود: مقرر شد متناسب با میزان لاستیک مورد نیاز ابتدا از تولید داخلی و بعد از طریق واردات، بازار لاستیک کنترل شود.

افندی زاده اضافه کرد: توزیع لاستیک نیز بر اساس میزان کیلومتر پیمایشی است که از طریق حواله توزیع انجام می‌شود و مسئولیت توزیع نیز با وزارت صمت است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق با وزارت صمت نیز در خصوص توزیع روغن انجام شده است و کمیته پایش این هفته با حضور خود صنوف برگزار می‌شود تا تمام موارد مورد پیگیری، مجدد بررسی شود.

افندی زاده درباره وضعیت بیمه تأمین اجتماعی کامیونداران نیز بیان کرد: از سازمان تأمین اجتماعی درخواست کردیم تا مشکل بیمه رانندگان جدیدالورود به این بخش را حل کنند. این موضوع را نیز در کمیته پایش پیگیری خواهیم کرد. مسئولیت پیگیری بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

افندی زاده گفته بود تا پایان فروردین ۱۴۰۱ نرخ جدید خدمات حمل بار، کالا و مسافر در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی در ستاد تنظیم بازار تعیین و اعلام می‌شود.

بر این اساس در جلسه‌ای که روز ۲۴ فروردین‌ماه در ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد، پیشنهادات مربوط به افزایش نرخ کرایه حمل کامیونداران مطرح و تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

 افزایش نرخ کرایه باربری و مسافری در بخش ریلی و حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای در دستور کار قرار دارد.