۰ نفر

قیمت مسکن در تهران؛

واحدهای کمتر از ٨٠ متر چند؟

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۵:۲۸
کد خبر: 626369
واحدهای کمتر از ٨٠ متر چند؟

نتایج بررسی‌‌‌ های به عمل آمده از تازه‌‌‌ ترین شرایط در بازار معاملات مسکن شهر تهران از کاهش قیمت پیشنهادی در برخی از فایل‌‌‌ ها خبر می‌ دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در روزهای اخیر تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی که آپارتمان‌‌‌های خود را برای فروش به بازارعرضه کرده و اقدام به فایل کردن این واحدها نزد واسطه‌‌‌ها کرده‌‌‌ بودند، قیمت پیشنهادی خود را کاهش داده یا اعلام کرده‌‌‌اند که حاضر به فروش با تخفیف به خریداران هستند.

این اقدام بعد از ریزش شدید تعداد معاملات خرید مسکن در اسفند ماه به دنبال افزایش قیمت‌ها رخ داده است. اسفند امسال اگرچه متوسط قیمت فروش واحدهای مسکونی در مقایسه با بهمن ماه در یک رشد کم‌‌‌سابقه 6‌درصد گران شد، اما تعداد قابل‌توجهی از متقاضیان مسکن در واکنش به این اقدام فروشنده‌‌‌ها از خرید آپارتمان خودداری کردند.

همین عقب‌‌‌نشینی خریداران منجر به افت 20درصدی حجم معاملات خرید ملک در اسفند در مقایسه با بهمن ماه شد. در روزهای اخیر تعداد زیادی از فروشنده‌‌‌ها با مشاهده این شرایط، تصمیم به انعطاف در قیمت‌های پیشنهادی گرفته، قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌‌‌های فروش را کاهش داده یا اعلام کرده‌‌‌اند حاضر هستند به خریدار واقعی تخفیف بدهند.

پیش از این نیز واسطه‌‌‌های ملکی شهر تهران اعلام کرده بودند علائمی از بازگشت قیمت‌ها به سطح بهمن ماه در بازار فروردین ماه رصد می‌شود.

مسکن