۰ نفر

۱۰ مسافر از پرواز جاماندند؛

داستان جاماندن مسافران از پرواز چه بود؟

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵
کد خبر: 624054
داستان جاماندن مسافران از پرواز چه بود؟

مسافران پرواز استانبول به تهران که روز گذشته با وجود دریافت کارت پرواز جا مانده بودند، ۶ دقیقه قبل از پرواز رسیده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار خبری مبنی بر جا ماندن ۱۰ مسافر از پرواز استانبول به تهران هواپیمایی معراج،  این شرکت علت جاماندن مسافران را شرح داد.

طبق قانون مندرج در Grand operation manual زمان بسته شدن گیت بین ۲۵ تا ۲۰ دقیقه به پرواز  است که در پرواز  استانبول به تهران گیت پرواز در ساعت ۱۳:۲۰ (۱۵ دقیقه مانده به پرواز ) توسط این ایرلاین  بسته شد.

طبق دستورالعمل داخلی زمان حضور مسافر جامانده بر روی کارت مسافر نوشته می‌شود تا حق مسافر ضایع نشود و در ویدیو مشخص است که مسافر در ساعت ۱۳:۲۹ دقیقه یعنی ۶ دقیقه به زمان پرواز به گیت مراجعه کرده که عملا در این ساعت جت وی از هواپیما جدا و امکان پذیرش مسافر وجود ندارد.

با توجه به ترافیک بالای فرودگاه استانبول حتما زمان بسته شدن گیت باید توسط تمامی ایرلاین ها رعایت شود تا پرواز سر وقت انجام شود در غیر این صورت امکان پرواز سر وقت وجود نخواهد داشت. متاسفانه مسافران به کارت پرواز خود توجه نمی‌کنند که زمان سوارشدن به هواپیما ۱۲:۳۵ دقیقه یک ساعت قبل از پرواز اعلام شده و ۲۵۰ مسافر این پرواز داخل هواپیما انتظار پرواز به موقع را داشته‌اند.

در پرواز های خارجی باید مسافران به نکاتی از جمله اینکه چندین گیت برای عبور در فرودگاه ها وجود دارد و اینکه گرفتن کارت پرواز به معنای قطعی شدن برای ورود به هواپیما نیست توجه کنند، چراکه چندین گیت پروازی وجود دارد که باید از آنها همه مسافران عبور کنند.

صبح امروز یکی از مسافران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود که ۱۰ نفر از مسافران پرواز استانبول به تهران هواپیمایی معراج با وجود آنکه کارت پرواز داشتند، جامانده اند و همین امر خود باعث ایجاد مشکل برای مسافران شده بود.