۰ نفر

وضعیت راه ها؛

هزار یک طرفه شد

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبر: 623207
هزار یک طرفه شد

رییس پلیس راه مازندران گفت: به علت حجم بالای ترافیک در محور هراز این جاده از دقایقی پیش از آمل به سمت تهران یک طرفه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهانتاب با بیان اینکه جاده هراز مهمترین محور مواصلاتی مازندران به پایتخت است ، افزود:به علت پایان تعطیلات حجم زیادی از خودروها وارد این محور شده اند.

وی ادامه داد: از دقایقی پیش برای تخلیه بار ترافیکی محور هراز در محدوده آب اسک به سمت تهران یکطرفه شده و از تهران به سمت آمل ممنوع است.

رییس پلیس راه مازندران همچنین به تداوم محدودیت یکطرفه در محور چالوس اشاره کرد و افزود: زمان بندی محدودیت ترافیکی با توجه به وضعیت ترافیکی تعیین می شود و تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

جهانتاب شرایط ترافیکی محورهای سوادکوه و کیاسر را نیز پرحجم عنوان کرد.

وی از مسافران خواست زمانبندی بازگشت خود را بر اساس شرایط ترافیکی تنظیم کنند تا با مشکل ماندگاری در جاده مواجه نشوند.

بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌های این استان، از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۱۶ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.

آمار ثبت شده از ۶ محور ورودی استان یعنی محورهای کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر، گلوگاه و رامسر نشان می‌دهد که ترددهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد تردد روزانه مربوط به سومین روز فروردین است که بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.