۰ نفر

اگر قصد مسافرت به شمال دارید بخوانید؛

هزینه اجاره ویلا در شمال چقدر است؟

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 622773
هزینه اجاره ویلا در شمال چقدر است؟

در این گزارش به بررسی هزینه اجاره ویلا در شمال طی ایام نوروز خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ چند روزی است که از شروع نوروز می‌گذرد؛ بسیاری سفرهایشان را کرده‌اند و حالا در حال برگشت به شهرهایشان هستند و بسیاری دیگر نیز منتظرند تا این گروه برگردند و با آغاز روزهای کاری، امید به جاده‌هایی خلوت‌تر دارند.

شمال ایران همواره یکی از پایه ثابت‌های مسافران نوروزی برای سفر بوده است و نوروز و تعطیلات عاملی است که هزینه ویلا در این مناطق افزایش داشته باشد. اگر قصد مسافرت به شمال ایران را دارید و می‌خواهید بدانید هزینه هر شب اجاره خانه و ویلا در شمال چه قدر است در این گزارش با ما همراه باشید.

بیایید از ارزان‌ترین ویلاها شروع کنیم. ویلاهای که قیمت هر شب اجاره آن‌ها کمتر از ۵٠٠هزار تومان است. با این بودجه خانه‌هایی کوچکتر و با امکانات کمتری پیدا خواهید کرد و معمولا ظرفیتشان هم کمتر است. در یکی از سایت‌هایی که ویلاهای شمال را برای تعطیلات نوروز اجاره گذاشته‌اند، ویلایی در رامسر شبی ۴٨۵هزار تومان اجاره می‌رود. این ویلا دو خواب داشته و ظرفیتش ٨نفر است. البته اگر ۴نفر باشید باید شبی ۴٨۵هزار تومان بپردازید ولی اگر بیشتر از ۴نفر شوید، به ازای هر نفر اضافه باید ١٠٠هزار تومان بیشتر پرداخت کنید.

اگر فکر می‌کنید این هزینه برای یک شب ویلا اجاره کردن زیاد است، با جست‌وجو در آگهی‌ها میتوانید ویلاهای ارزان‌تری هم پیدا کنید. مثلا یک ویلای دو خوابه در کلاردشت مازندران شبی ٣۵٠هزار تومان اجاره می‌رود. این ویلا ۴نفر ظرفیت دارد و نمی‌توانید فرد اضافه‌ای با خود ببرید. البته ویلاهای ارزان‌تر از این هم با کمی جست‌وجو پیدا می‌شود. مثلا یک سوئیت در فومن گیلان شبی ٢٨٠هزار تومان اجاره داده می‌شود. این ویلا سه نفر ظرفیت دارد.

ویلاهایی با قیمت‌های این چنینی زیاد است؛ اما مساله این است که غالب این ویلاها دیگر پر شدت و ظرفیت ندارند. یک آپارتمان دو خوابه در رامسر نیز ٢٨٠هزار تومان برای هر شب اجاره داده می‌شود. البته این هزینه برای چهار نفر است و برای هر نفر اضافه باید ١٠٠هزار تومان بدهید.

اگر بخواهید ویلا جنگلی اجاره کنید، گزینه‌های متنوع با قیمت‌های متنوعی برای شما وجود دارد. یک ویلای جنگلی در ماسال گیلان با ظرفیت شش نفر شبی ٨۵٠هزار تومان اجاره داده می‌شود و یا هزینه هر شب اجاره کردن یک ویلای جنگلی در چمستان مازندران ۶٧٠هزار تومان است. این ویلا ۵نفر ظرفیت دارد. یک سوئیت چوبی در لاهیجان نیز هر شب ٨٠٠هزار تومان اجاره می‌رود. این سوئیت ۶نفر ظرفیت دارد.

البته در صورتی که قصد داشته باشید، ویلاهای لوکس تری اجاره کنید، گزینه‌های زیادی روبه‌رویتان است. اما هزینه‌ها هم بیشتر است و گاه تا بالای ۵میلیون تومان برای هر شب می‌رسد. مثلا یک ویلا در محمودآباد مازنداران شبی ۵میلیون و ٧٠٠هزار تومان اجاره می‌رود. این ویلا ١۴نفر ظرفیت دارد و یا یک ویلای دو خوابه استخردار در رشت شبی ۵میلیون اجاره می‌رود. 

قیمت‌های بین یک تا پنج میلیون تومان هم بسیار زیاد است و در همه مناطق شمال میتوانید با این ارقام ویلا اجاره کنید؛ البته به شرطی که پر نشده باشند. مثلا یک ویلا در بندرانزلی به شبی ٢میلیون و ٢٠٠هزار تومان اجاره نیاز دارد. یک ویلای دو خوابه در متل قو نیست شبی یک میلیون و ٨٠٠هزار تومان اجاره می‌خواهد.

قیمت‌ها در این روزها کمی بالاتر از روزهای عادی است. همچنین پیدا کردن ویلایی که ظرفیت داشته باشد نیز کمی سخت است و برای مسافرت در روزهای شلوغ باید از کمی زودتر اقدام کرد که هم واحدهای قیمت مناسبتری پیدا شود و هم در پیدا کردن واحد خالی با مشکل مواجه نشوید.