۰ نفر

کندوان باز شد؛

شرط تردد از جاده چالوس چیست؟

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 622646
شرط تردد از جاده چالوس چیست؟

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: محور کندوان که به علت بارش برف و کولاک از چند ساعت قبل بر روی تردد خودرویی مسدود شده بود، اکنون بازگشایی شدو تردد خودرویی از چالوس به سمت آزاد راه تهران - شمال و جاده کرج نیز در جریان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صفایی افزود : جاده کندوان که از چند ساعت قبل با بارش برف و کاهش دید و افزایش لغزندگی سطح جاده و همچنین حجم بالای خودروهای درگیر در برف بر روی وسائل نقلیه موتوری بسته شد.

وی ارتفاع برف در ارتفاعات جاده کندوان را بیش از ۴۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت: ۳۰ کیلومتر از این مسیر با تلاش های چند ساعته نیروهای راهداری برف روبی و باز شد ولی احتمال وقوع بهمن با توجه به ارتفاع برف تازه دور از انتظار نیست.

صفایی افزود : پنج دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر ، هفت دستگاه نمک پاش در قالب پنج اکیپ راهداری عملیات برفروبی و نمک پاشی در این مسیر را به صورت شبانه روزی انجام دادند و تاکنون نیز ۱۰۰ تن نمک در جاده چالوس تا تونل کنوان پاشیده شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس ، کلاردشت و نوشهر از رانندگان خواست برای تردد در جاده چالوس - کرج تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، وسایل زمستانی و لباس گرم را همراه داشته باشند.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کندوان در جز حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد و بقیه نیز مربوط به استان البرز است .