۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

برای خرید یک واحد آپارتمان در زعفرانیه چقدر سرمایه لازم است؟

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 622218
برای خرید یک واحد آپارتمان در زعفرانیه چقدر سرمایه لازم است؟

حدود قیمت‌ واحدهای آپارتمانی نوساز در منطقه زعفرانیه از متری ۱۰۰ میلیون تومان تا حدودا ۳۰۰ میلیون تومان است.

اقتصادآنلاین_ نادیا سیه کار؛ زعفرانیه در منطقه ۱ تهران قرار دارد و از خنک‌ترین و مرتفع‌ترین مناطق در این شهر به‌شمار می‌رود‌. این محله از شمال به توچال، از جنوب به تجریش و از غرب به ولنجک راه دارد، از لوکس ترین مناطق تهران است و به‌خاطر موقعیت قرارگیری، جزو مناطق گران‌قیمت تهران به شمار میرود. این روز‌ها با ساخت ساختمان‌های مدرن در کوچه‌های زعفرانیه، شاهد قیمت‌هایی نجومی خرید آپارتمان در این محله تهران هستیم. با این حال طیف وسیعی از املاک در این منطقه وجود دارد پس با بودجه‌های مختلف، میتوان انتخاب‌های مختلفی نیز برای خرید خانه داشت.

یک صاحب بنگاه در مصاحبه با اقتصاد آنلاین درمورد قیمت واحدهای نوساز در  زعفرانیه گفت: حدود قیمت‌ واحدهای آپارتمانی نوساز در این منطقه از متری ۱۰۰ میلیون تومان تا حدودا ۳۰۰ میلیون تومان است.

در ولنجک نیز واحدها از متری ۱۳۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خورده اند‌.

این مشاور املاک ادامه داد: قیمت واحد‌های قدیمی‌تر از متری ۸۰ میلیون تومان تا ۱۴۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی توضیح داد: مشخص کردن گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق در زعفرانیه خیلی سخت است چون کوچه به کوچه قیمت واحدها با توجه به سازنده و نوع بنا فرق می‌کند.

در این منطقه تمامی واحدها ۱۰۰ متر به بالا هستند و کمتر از این متراژ به ندرت میتوان واحدی نقلی پیدا کرد‌.

او گفت: برای خرید یک واحد آپارتمان قدیمی لازم است به طور متوسط ۸ میلیارد تومان بودجه داشت. مثلا یک واحد حدودا ۷۰ متری ۲۰ ساله می‌توان پیدا کرد که قیمتی حدود ۷ الی ۸ میلیارد تومان داشته‌باشد‌.

یا مثلا با بودجه ۸ میلیارد تومان می‌توان واحدی ۹۰ متری دوخوابه اما قدیمی‌ساز پیدا کرد.

با بودجه‌های بالاتر مثلا حدود ۱۵ میلیارد تومان نیز میتوان واحدی حدودا ۱۲۰ متری در این منطقه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به قیمت متریال استفاده شده‌ و سن و امکانات بنا، میزان نوسان قیمت در سال نو متفاوت است اما چیزی که از آن اطمینان داریم افزایش قطعی قیمت املاک از ۱۰ تا ۲۰ درصد است‌.