۰ نفر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر پاسخ می‌دهد؛

بیشترین تصادفات مربوط به کدام استان ها است؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 622107
بیشترین تصادفات مربوط به کدام استان ها است؟

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: استان‌های اصفهان، مازندران و گلستان دارای بیشترین ماموریت‌های ترافیکی سازمان امداد و نجات در سال ۱۴۰۰ بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور روز یک شنبه در نشست خبری با اعلام این خبر که هلال احمر یک میلیون گردشگر ورودی به کشور را غربال‌گری کرونا کرد، گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۹ تا مهر ماه سال جاری حدود یک میلیون نفر مسافر ورودی از ۲۸ مرز هوایی، دریایی، زمینی کشور غربالگری کرونا شدند.

وی با بیان این که با واکسیناسیون جهانی، کرونا کاهش پیدا کرد، افزود: ضرورت داشتن تست پی سی برای مسافران ورودی از اهمیت غربالگری کاسته است و هم اکنون تنها در هشت مرز زمینی امداد گران هلال احمر اقدام به اخذ غربالگری کرونا می‌کنند.

ولی‌پور اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ هزار عملیات امداد و نجات از سوی سازمان امداد و نجات هلال احمر انجام گرفته است، گفت: این آمار نسبت به ساله ۱۳۹۹ حدود ۱۲ و نیم درصد افزایش داشته است و به ۳۸۵ هزار نفر در طول سال گذشته امدادرسانی شده است.

وی گفت: چهار هزار و ۳۷۰ مصدوم ناشی از حوادث به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده و در موضوع حوادث ترافیکی ۳ هزار و ۱۶۹ عملیات نجات فنی و رها سازی انجام گرفت و ۴ هزارو ۶۷۶ نفر در عملیات‌های امداد فنی از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و ترافیکی و جاده‌ای  بوده است، گفت: استان‌های مازندران، اصفهان، گیلان و فارس رکورددار بیشترین عملیات‌های سازمان امداد و نجات بودند.

وی افزود: از سی هزار عملیات انجام گرفته در سال گذشته حدود ۱۷ هزار مربوط به عملیات ترافیکی و جاده‌ای بوده که در این بخش حدود ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

ولی پور گفت: در بخش عملیات جاده ای استان های اصفهان و گلستان رکورددار  بیشترین عملیات های امداد و نجات جاده ای ترافیکی در سال گذشته بودند.

وی درباره برنامه‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در تعطیلات نوروز گفت: هلال احمر در دو بخش پیشگیری از حوادث و سوانح و موضوع امداد و نجات در خدمت مردم خواهد بود.

ولی پور درخصوص فعالیت‌های سازمان امداد و نجات در حوزه امدادرسانی در تعطیلات نوروز گفت:  حدود هزار و ۴۰۰ پایگاه و پست موقت و سیار به علاوه مراکز عملیاتی با حضور حدود ۱۳ هزار امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در قالب ۴ هزار و ۴۱۴ تیم عملیاتی با بکارگیری حدود ۳ هزار خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی آماده ارائه خدمات رسانی احتمالی به مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات های نوروزی سازمان امداد و نجات از ۲۵ سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد،گفت:  آمار عملیات  امداد و نجات سه روز نخست این مدت، نسبت به سال گذشته افزایش ۶۴ درصدی داشته است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دلیل این افزایش تعداد پست‌های امداد نجات نسبت به سال قبل و عدم توجه مردم به هشدارهای امدادی دانست و افزود: بیشترین حوادث نیز مربوط به حوادث ترافیکی و جاده ای بوده است‌.