۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

یک خانه ۴۰ متری در تهران چند؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 621037
یک خانه ۴۰ متری در تهران چند؟

​در این گزارش به بررسی قیمت واحدهای آپارتمان ۴۰ متری در مناطق مختلف تهران خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ به دلیل افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر، متقاضیان خرید مسکن به سمت خرید آپارتمان های با متراژهای پایین‌تر کشانده شده‌اند.

بسته به منطقه مورد نظر، قیمت واحدهای آپارتمانی ۴۰ متری متفاوت می‌باشند. بیشتر این واحدها در مناطق جنوب و جنوب شرق تهران قرار گرفته‌اند و به ندرت می‌توان در مناطق بالاشهر، آپارتمان قیمت مناسب ۴۰ متری پیدا کرد.

در ادامه چند نمونه از واحدهای آپارتمانی نُقلی همراه با قیمت آن‌ها در مناطق مختلف تهران را بررسی خواهیم کرد.

اولین منطقه مورد بررسی، نواب است. یک آپارتمان ۳۷ متری تک خوابه و ۱۰ ساله در این منطقه، ۶۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در نارمک، یک واحد ۳۸ متری ۱۰ ساله با یک اتاق خواب، ۱ میلیارد تومان قیمت خورده است. همچنین برای خرید یک آپارتمان ۴۰ متری ۶ ساله تک خوابه، ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید پرداخت کرد.

در محله‌های بالاشهر تهران، مثلا یک واحد ۴۰‌متری ۶ ساله و تک خوابه در نیاوران (جمشیدیه) ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

تهران‌پارس نیز یکی از مناطق شرق تهران است که برای خرید یک واحد آپارتمان ۴۵ متری ۷ ساله با یک اتاق خواب در این منطقه باید ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان پرداخت کرد. همچنین یک واحد ۴۵ متری ۱۰ ساله در این منطقه، ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در قیطریه نیز برای خرید یک واحد ۴۵ متری ۴ ساله (البته بدون خواب) باید ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بپردازید.

همچنین یک واحد آپارتمان ۴۵ متری نوساز در منیریه با یک اتاق خواب، به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

باغ فیض نیز یکی از مناطق محبوب شرق تهران می‌باشد و بودجه لازم برای خرید یک واحد نوساز ۴۵ متری تک خوابه در این منطقه، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

البته توجه داشته باشید که قیمت مسکن در هر محله باتوجه به متراژ، سن واحد، شرایط مالک و... متفاوت است و قیمت‌هایی که در گزارش آمده‌است، مطلقا بیانگر قیمت مسکن در این محله‌ها نیست.

یک خانه ۴۰متری در تهران چند؟