۰ نفر

پروانه های ساختمانی زودتر صادر می شود

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۲۰
کد خبر: 616970
پروانه های ساختمانی زودتر صادر می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی از ۸ به ۲ ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آیینی گفت: با همکاری شهرداری تهران ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران نوسازی می‌شود. تاکنون شهرداری تهران در قالب‌های مختلف از جمله کاهش مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی از ۸ به ۲ ماه توانسته در حوزه نوسازی همکاری موثری داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تهران، شهرداری تهران همچنین در بخش تسهیلات هم مقرر کرده ۵ درصد از تسهیلات نوسازی را در قالب یارانه پرداخت کند که این امر خود باعث قرض‌الحسنه شدن تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود؛ چراکه پیش از این ۹ درصد از نرخ تسهیلات در قالب یارانه توسط دولت پرداخت می‌شد.

در شهر تهران ارائه تراکم‌های تشویقی و همچنین مشوق‌های تسهیلاتی خود زمینه‌ساز رونق نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.

براساس آمار‌ها ۶۰ هزار و۶۰۰ هکتار محدوده بافت‌های فرسوده در کشور وجود دارد که از این میزان ۴هزار و۵۰۰ واحد مربوط به استان تهران است.

براساس آمار‌ها پروانه ساختمانی در این ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار، ۱۰۰ هزار پلاک نوسازی شده که با نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مازاد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.