۰ نفر

پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبر: 612571
پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس

دادگاهی در انگلیس لغو قرارداد خرید هواپیما توسط هواپیمایی قطر از ایرباس را به مدت چند هفته به تأخیر انداخت.

به گزارش رویترز، چند هفته پیش و در واکنش به اعتراض و شکایت قطرایرویز از شرکت ایرباس به خاطر وجود نقص فنی در هواپیماهای ایرباس ۳۵۰، شرکت ایرباس یک قرارداد ۶ میلیارد دلاری برای فروش هواپیما به این شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کرد، اما حالا خبر رسیده دادگاهی در انگلیس لغو نهایی این قرارداد را‌‌‌‌‌‌‌‌ حداقل برای چند هفته به تعویق انداخته است.

به گزارش اقتصاد آ«نلاین به نقل از فارس، بر اساس این حکم ایرباس نمی‌تواند هواپیماهای ای ۳۲۱ نئو خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ که اتفاقا مشتری زیادی در بازار دارد و برای قطر تولید شده بود به یک شرکت دیگر واگذار کند.

شرکت قطر ایرویز به جد پیگیر تحویل گرفتن این هواپیماهاست. این شرکت البته طی یک شکایت از ایرباس می‌گوید: رنگ هواپیماهای ای ۳۵۰ که به تازگی تحویل گرفته در برخی نقاط بدنه ترک خورده و باعث می‌شود تا این هواپیماها در برابر رعد و برق آسیب‌پذیر شوند. ایرباس در پاسخ اعلام کرده که این مسأله هیچ مخاطره‌ای در پرواز ایجاد نمی‌کند.

قطر می‌گوید: به خاطر این نقص فنی ایرباس باید ۶۰۰ میلیون دلار به هواپیمایی قطر غرامت پرداخت کند، اما ایرباس می‌گوید قطر ایرویز می‌خواهد به این بهانه از شرکت هواپیماساز فرانسوی غرامت بگیرد.

در ماه ژانویه بود که لغو یکطرفه قرارداد فروش ۵۰ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ به طرف قطری تنش بین ایرباس و قطر ایرویز را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داد.