۰ نفر

دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۰۱
کد خبر: 611782
دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور دستور رئیس جمهور برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران به شهرداری پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اکبر نیکزاد در مراسم افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی در شهر گرمدره که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است، گفت: طرح هادی همه روستانهای بالای ۲۰ خانواده تهیه و ابلاغ شده و دستگاه‌های ذیربط ساخت آن را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی به دستگاه‌های اجرایی مربوطه واگذار شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور، نوسازی شده ادامه داد: سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشوری سازیم و امیدواریم تا ۱۴۱۰ جشن اتمام نوسازی مساکن روستایی را برگزار کنیم.

وی در خصوص نوسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و زلزله گفت: در ۸ نقطه زلزله زده و ۶ نقطه سیل زده در حال بازسازی خانه‌ها هستیم؛ وام بلاعوض به آسیب دیدگاه سوانح طبیعی پرداخت شده است.

نیکزاد تصریح کرد: درباره سنددار کردن خانه‌های روستایی گفت: موضوع سند دار کردن خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده و تاکنون حدود ۴ میلیون سند در این روستاها و شهرها به مالکان داده شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از آغاز ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در دیگر شهرها ذیل قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: سیاست بنیاد مسکن برون سپاری پروژه‌های مسکونی به بخش خصوصی است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن به عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز ورود کرده و ساماندهی ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان را آغاز کرده است. برنامه داریم تا به حوزه نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی شهر کرج ورود کنیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با معاون نوسازی شهرداری تهران اخیراً جلسه داشتیم و در آن اعلام شد که رییس جمهور دستور ساخت ۱۸۰ هزار مسکن به شهرداری تهران صادر کرده که ۱۰ هزار واحد آن را بنیاد مسکن در دو فاز ۵ هزار واحدی خواهد ساخت.

نیکزاد ادامه داد: زمینی را در غرب کرج به مساحت ۵۵۰ هکتار با همکاری اداره کل راه و شهرسازی البرز برای ساخت مسکن کرج آماده کرده‌ایم.