۰ نفر

افزایش مراجعه به بنگاه های مسکن

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۲
کد خبر: 604817
افزایش مراجعه به بنگاه های مسکن

بازار معاملات خرید و فروش مسکن اگرچه در عمده مناطق مصرفی شهر با کمبود عرضه مناسب برای خرید از سوی متقاضیان مصرفی مواجه است اما تحقیقات میدانی نشان‌ دهنده افزایش میزان مراجعه به بنگاه‌‌‌ های معاملات ملکی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، بررسی‌‌‌ها از تازه‌‌‌ ترین وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران نشان می‌دهد بازار مسکن در حالی از بهمن  ماه جاری، وارد مقطع زمانی شب عید معاملات ملکی شده است که هم‌‌‌اکنون حضور متقاضیان در بازار برای اطلاع از شرایط قیمتی و مشخصات فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار نیز افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود در بهمن  تعداد بیشتری معامله خرید مسکن نسبت به دی ماه انجام شود، چرا که علاوه بر عوامل موثر بر افزایش تعداد معاملات مسکن در دی ماه، شروع مقطع زمانی شب عید بازار معاملات آپارتمان‌‌‌ها نیز در این وضعیت اثرگذار خواهد بود. معمولا در هر سال متقاضیان مسکن به قصد خرید اول از بازار ملک یا تبدیل به احسن واحدهای مسکونی خود از بهمن ماه جست وجوی خود را در بازار برای یافتن آپارتمان یا خانه دلخواه‌شان آغاز می‌کنند.

این وضعیت در یک هفته اخیر نیز در بازار معاملات مسکن مشاهده شد. هم‌‌‌اکنون بیشترین تعداد متقاضیان مصرفی حاضر در بازار مسکن، متقاضیان تبدیل به احسن هستند. یعنی افرادی که می‌‌‌خواهند سال جدید را در منزل نو آغاز کنند. در شرایطی که به دنبال شیوع ویروس کرونا برخی از این گروه متقاضیان طی دو سال گذشته خرید خود از بازار را به تعویق انداخته بودند اما گروهی از آنها امسال وارد بازار شده‌‌‌اند.

در شرایط فعلی فایل‌‌‌هایی که به بازار معاملات مسکن عرضه شده‌‌‌اند عمدتا میان متراژ و بزرگ متراژ بوده و کماکان متقاضیان ریزمتراژ‌‌‌ها با محدودیت خرید از بازار ملک مواجه هستند. از سوی دیگر حجم عرضه نوسازها به بازار نیز کاهش یافته است که این موضوع ناشی از ادامه رکود در بازار ساخت واحدهای مسکونی است.

BGv7eFFRT7Hi