۰ نفر

توضیح وزیر درباره یک شرط مسکن حمایتی

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبر: 604722
توضیح وزیر درباره یک شرط مسکن حمایتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت در طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک‌های پایین کشور است ، گفت: اخیراً فرم‌(ج) را با مجوز شورای مسکن گرفتیم و اصلاحاتی در آن انجام دادیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رستم قاسمی روز جمعه در حاشیه  کلنگ زنی طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: براساس این اصلاحات کسانی به طور مثال در شهرهای بزرگ پنج و در شهرهای کوچک سه سال سکونت داشته باشند می‌توانند ثبت نام انجام دهند.

وی به مشکلات بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال کار هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به مردم برای باز پرداخت تسهیلات شان کمک کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از نیازها و اولویت‌های دولت و مردم است، افزود: تلاش می کنیم تا بتوانیم این طرح را با سرعت پیش ببریم.

سالانه ۲۲ هزار واحد مسکونی در گیلان ساخته می‌شود

قاسمی سهم گیلان را برای چهار سال آتی ساخت ۹۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: برای هر سال ساخت ۲۲ هزار واحد در گیلان بینی شده است.

وی یکی از مشکلات استان های شمالی در اجرای این طرح را تأمین زمین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعضی از استانها که برای تامین زمین مشکلی ندارند پیشرفت‌هایی داشته‌اند اما در استان‌های شمالی این مشکل همچنان باقی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون برای ساخت ۱۳ و ۵۰۰ واحد زمین در استان گیلان تامین شده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود یک میلیون از این چهار میلیون مسکن برای روستاییان است، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را در کشور شروع کردیم.