۰ نفر

بازار اجاره در زمستان هم کوتاه نیامد

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 604351
بازار اجاره در زمستان هم کوتاه نیامد

بررسی میدانی وضعیت بازار اجاره در میانه زمستان حکایت از آن دارد که موجران اصرار زیادی برای اجاره املاک خود با قیمت‌ های پیشنهادی اولیه دارند و انعطاف قیمتی آنها بسیار محدود است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با وجود اینکه زمستان فصل پررونق جابه‌جایی مستاجران محسوب نمی‌شود، اما موجران اصرار زیادی برای اخذ اجاره‌بها در بالاترین محدوده قیمتی ممکن در هر منطقه دارند و این موضوع سبب شده دوره جست‌وجوی خانه‌های اجاری برای مستاجران در بازار بعضا بسیار طولانی شود.

واسطه‌های ملکی فعال در بازار اجاره می‌گویند این روزها گروهی از مستاجران بیش از یک ماه است که مشغول جست‌وجو برای یافتن خانه اجاری متناسب با استطاعت پرداخت خود هستند، اما از آنجا که اغلب موجران از قیمت‌های پیشنهادی اولیه عقب نمی‌نشینند و تمایلی به ارائه تخفیف نشان نمی‌دهند، متقاضیان اجاره نمی‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌مدت خانه‌های اجاری مطلوب خود را پیدا کنند.

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن نشان می‌دهد بازار اجاره مسکن در همه مناطق شهر التهاب قیمتی دارد و با وجود ثبات نسبی قیمت مسکن، موجران که اغلب از اجاره‌بهای آپارتمان‌های ثانویه برای امرار معاش کسب درآمد می‌کنند، اصرار دارند همپای تورم عمومی، اجاره دریافتی خود را افزایش دهند و ثبات قیمت مسکن بر خلاف دوره‌های پیشین رکود بازار، موجب عقب‌نشینی آنها از اجاره‌های پیشنهادی سنگین‌تر از استطاعت مستاجران نشده است.

در مناطق مصرفی میان‌قیمت شهر نیز استانداردهای جست‌وجوی آپارتمان اجاری به حداقل رسیده است، طوری که برای اغلب مستاجران فقط تعداد اتاق و به عبارت دقیق‌تر حداقل مساحت مورد نیاز اهمیت دارد و هیچ وسواسی روی امکانات ملک نشان نمی‌دهند و با این حال یافتن خانه در استطاعت برای آنها هنوز میسر نشده است.

limHSeZZTBY9