۰ نفر

ارزان ترین بلیت های هواپیما

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 603269
ارزان ترین بلیت های هواپیما

با وجود تاکید چندین باره سازمان هواپیمایی مبنی بر لغو کف قیمت بلیت هواپیما، برخی شرکت های هواپیمایی همچنان به شیوه خود بلیت می‌فروشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هنوز شرکت‌های هواپیمایی توجه چندانی به اولتیماتوم سازمان هواپیمایی برای تعیین کف قیمت بلیت هواپیما توجهی نکردند و ما همچنان شاهد کمیاب و نایاب بودن بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف هستیم.

هفته گذشته سازمان هواپیمایی به صورت رسمی و قطعی اعلام کرد که هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد که کف نرخ ۶۰۰ هزار تومان را برای مسیر‌های مختلف در نظر بگیرد و کف نرخی بلیت همانند قبل وجود ندارد.

میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی در ۲۸ دی از ملغی شدن مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد.

به گفته رضوی در روز‌های اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پرواز‌های داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و بر این اساس، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

بر اساس شواهد، قیمت بلیت هوا در مسیر تهران - مشهد در تاریخ ۴بهمن ۷۲۸ هزار تومان است و تا ۱۰ بهمن ماه نرخ بلیت کمتر از ۶۸۲ هزار تومان وجود ندارد.

همچنین در مسیر‌های تهران به اصفهان و برای مسیر تهران به رشت هم بلیت کمتر از ۷۸۰ تا ۶۹۰ هزار تومان وجود ندارد.

با وجود آنکه تاکنون چندین بار سازمان هواپیمایی در این خصوص تذکر داده و حتی وزیر راه و شهرسازی هم به سازمان هواپیمایی در خصوص رعایت حقوق مسافر هشدار داده، اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های هواپیمایی همچنان مشغول تعیین کف قیمتی هستند!