۰ نفر

معاون وزیر راه: برای نگهداری راه ها پول نداریم

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۲۲
کد خبر: 601596
معاون وزیر راه: برای نگهداری راه ها پول نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعتبارات موجود را جوابگوی نیاز حفظ و نگهداری راه‌های کشور ندانست و گفت: درصدد افزایش اعتبار مورد نیاز برای نگهداری و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور در بودجه سال آینده از طریق همکاری با مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از راه‌های شهرستان آبادان بیان کرد: با توجه به وضعیت جاده‌های کشور نیاز است اقدامات ایمنی لازم در آنها انجام شود اما  اعتبارات موجود کفاف آن را نمی‌دهد.

وی افزود: برای نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر جاده در کل کشور سالانه به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امسال حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

امانی ادامه داد: نیازهای خود را برای رفع مشکلات و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور به کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون عمران مطرح کردیم و درصدد هستیم با تعامل با آنها اعتبار نگهداری راه‌های کشور را در بودجه سال آینده افزایش دهیم.

خوزستان بیشترین اعتبارات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:استان خوزستان با توجه به شاخص‌های موجود بیشترین اعتبار جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حجم بالای بار جابه جایی و بار تولیدی، وقوع تصادفات، اقتصاد حمل و نقل، و ارتباط بندری و حمل و نقل در استان خوزستان باعث شده تا میزان اعتبار این استان بیشتر از سایر استان‌های کشور باشد.

جاده اهواز - خرمشهر ایمن است

امانی در خصوص تصادف مینی‌بوس کارکنان شرکت نفت و کشته شدن ۹ نفر در این حادثه در جاده اهواز - خرمشهر نیز گفت: کارشناسان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از این جاده دیدن کردند و مطمئن باشید مقصر، در گزارش پلیس نوشته خواهد شد اما متاسفانه خواب‌آلودگی راننده کامیون عامل اصلی حادثه و تصادف بود و استانداردهای ایمنی راه مشکلی نداشته است.

تصادف زنجیره‌ای بین خاور، رانا، پژو، پراید و کامیون درچهارم دی جاری در جاده قدیم اهواز - خرمشهر ۹ کشته و هفت مصدوم بر جا گذاشت.

امانی در ادامه، خطای انسانی و کاهش دید را عامل بروز تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان - اهواز بیان کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان عملیاتی بحث خطای انسانی و شرایط جوی به لحاظ میدان دید در این تصادف محرز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: زمانی که این تصادف اتفاق افتاد به دلیل مه غلیظ واقعا امکان تردد ایمن وجود نداشت و بهتر بود مسیر بسته شود.

تصادف زنجیره‌ای ۵۰ دستگاه خودروی سواری در ۲۰ دی امسال در جاده بهبهان - اهواز پنج کشته و ۴۱ مصدوم برجا گذاشت.

بازدید

وی در خصوص بازدید از جاده‌های شهرستان آبادان بیان کرد: با توجه به حجم ترافیکی جاده‌های موجود و زمان ساخت، با استفاده از اعتبارات ملی بحث ایمن‌سازی جاده‌ها و اقداماتی از جمله نصب علایم، خط کشی و روشنایی انجام خواهد شد.

امانی گفت:بعضی از راه‌های روستایی منطقه سال‌ها پیش و در زمان فعالیت جهاد سازندگی ساخته شدند و بار ترافیکی کنونی این روستاها متناسب با حجم جمعیت ساکن نیست و نیاز است پل‌های جدیدی در مسیر انهار ساخته شود.

وی ادامه داد: بحث ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان آبادان را پیگیری خواهیم کرد تا شاهد کاهش تصادفات در این جاده‌ها باشیم.