۰ نفر

قیمت خانه در محله های شرقی تهران

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 598908
قیمت خانه در محله های شرقی تهران

مناطق چهار و هشت تهران واقع در شرق پایتخت را می‌توان به عنوان دو منطقه پرتقاضا در بازار مسکن معرفی کرد که دامنه نسبتا متنوعی از قیمت‌ها را در برمی‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نیاز متقاضیان مسکن با بودجه‌‌‌های مختلف پاسخ دهد. به عنوان مثال محله‌‌‌هایی از قبیل خواجه عبدالله انصاری و شمس‌‌‌آباد در زمره محله‌‌‌های نسبتا گران‌قیمت شرق تهران قرار دارند که میانگین قیمت مسکن در معاملات هفته‌‌‌های اخیر در آنها به ترتیب ۵۵ و ۴۵‌میلیون تومان بوده است. همچنین محله‌‌‌های تهرانپارس، مجیدیه، نارمک و رسالت در زمره محله‌‌‌های میان‌‌‌قیمت شرق تهران به شمار می‌‌‌آیند و به تقاضای مسکن در محدوده قیمتی ۳۰ تا ۴۰‌میلیون تومان به ازای هر مترمربع پاسخ می‌‌‌دهند. در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌‌های تهرانپارس و مجیدیه حدود ۳۶‌میلیون تومان در نارمک ۳۵‌میلیون تومان و در محدوده بزرگراه رسالت ۳۲‌میلیون تومان است.

وحیدیه، گلبرگ، استخر و برخی دیگر از محله‌‌‌های مناطق شرقی تهران را نیز می‌توان به عنوان محله‌‌‌هایی که  در آنها خانه‌‌‌هایی با قیمت میانگین شهر (حول و حوش مترمربعی ۳۰‌میلیون تومان) یا پایین‌‌‌تر از آن یافت، معرفی کرد. بر اساس داده‌‌‌های قیمتی خام از معاملات این محله‌‌‌ها در هفته‌‌‌های اخیر، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در وحیدیه، گلبرگ و استخر به ترتیب حدود ۲۴، ۳۱ و ۳۲‌میلیون تومان برآورد می‌شود.  بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی مربوط به اطلاعات معاملات مسکن در آذرماه، میانگین قیمت مسکن در منطقه چهار ۳۵‌میلیون و در منطقه هشت ۲۸‌میلیون تومان بوده است.

22