۰ نفر

ایرباس بویینگ را جا گذاشت

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبر: 598643
ایرباس بویینگ را جا گذاشت

ایرباس فرانسه توانست با افزایش ۸ درصدی تولید در سال ۲۰۲۱ هم با پشت سر گذاشتن بوئینگ آمریکا عنوان بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان را تصاحب کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه توانست در سال ۲۰۲۱ و برای سومین سال پیاپی عنوان بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان را از آن خود کند.

گزارشات حاکی از آن است که تولید و تحویل هواپیما توسط این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۲۱، ۸ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد کرده و به ۶۱۱ فروند رسیده است.

به گزارش رویترز؛ ایرباس تقریبا دو برابر بویینگ امسال تولید هواپیما داشته؛ چراکه شرکت بوئینگ که قرار است به زودی آمار خود را منتشر کند در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۱، ۳۰۲ فروند هواپیما تولید کرده است.

به طور کلی شیوع ویروس کرونا باعث شد تا حجم تولید شرکت‌های هواپیماسازی به خاطر کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هواپیمایی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی بسیار پایین بیاید. با این حال اما اخیرا شرکت‌های هواپیماسازی شاهد بالا رفتن تقاضا برای خرید هواپیماهای با اندازه متوسط هستند و از سوی دیگر مشتری برای هواپیماهای باری هم زیاد شده است.

البته لازم به ذکر است که میزان لغو سفارش خرید هواپیماهای ایرباس در سال ۲۰۲۱ دو برابر سال ۲۰۲۰ بوده و ایرباس در حالی که در همین سال سفارش خرید ۷۷۱ فروند هواپیما را دریافت کرد اما نهایتا پس از لغو بخشی از آنها فروش ۵۰۷ فروند از آنها نهایی شد.

گویلائوم فائوری، مدیرعامل ایرباس این اتفاق را نخستین میوه‌های بهبود اوضاع خوانده  و گفته تقاضا در بازار واقعی است.

اوضاع اما برای بویینگ متفاوت است؛ چراکه این شرکت هنوز درگیر بحران وجود نقص فنی در هواپیمای ۷۲۷ مکس و ممنوع شدن پرواز آنها در بسیاری از کشورهاست.