۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

ارسال پیامک مالیاتی برای مستاجران!

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 598257
ارسال پیامک مالیاتی برای مستاجران!

خانه شما به عنوان خانه خالی شناسایی شد و مشمول مالیات می‌شوید. این خلاصه پیامکی است که امروز به دست بسیاری از خانوارها و حتی مستاجران رسیده است! اما ماجرا چیست؟

اقتصادآنلاین - پریسا شاکری؛ امروز بسیاری از ایرانی‌ها پیامکی را دریافت کردند که خانه آنها به عنوان خانه خالی شناسایی شده است و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنند، مشمول مالیات می‌شوند. جالب است که این پیامک حتی برای مستاجران هم ارسال شده است.

ماجرا تا آنجا پیش رفته که گفته شد این پیامک عجیب جعلی است و قصد کلاهبرداری از افراد را دارد! با این حال پیگیری اقتصاد آنلاین از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که این پیامک جعلی نیست و در حکم هشدار به افرادی است که خانه خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده‌اند.

چندی پیش دولت اعلام کرد که برای شناسایی خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آن، سامانه‌ای با عنوان املاک و اسکان راه انداخته است تا افراد به صورت خوداظهاری اطلاعات خانه مسکونی خود را در آن ثبت کنند. با این حال و با وجود تبلیغات فراوان بسیاری از مردم به این اطلاعیه دولت بی‌توجهی نشان دادند و بر اساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی تا مهر ماه امسال فقط حدود 13 درصد از مردم اطلاعات املاک خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

حالا وزارت راه و شهرسازی با تعیین یک ضرب‌العجل 3 روزه هشدار داده است که اگر کسی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکند، مشمول مالیات می‌شود.

بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN ، اعلام کرد که 2 مهلت 21 و 23 دی ماه برای ثبت اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در نظر گرفته شده و مالکان لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.

گفتنی است متن این پیامک ارسالی به این شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفا تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»