۰ نفر

دومین ایرلاین بزرگ ایتالیا زمین گیر شد

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبر: 597154
دومین ایرلاین بزرگ ایتالیا زمین گیر شد

بحران اقتصادی و پیامد‌های سنگین کرونا ، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی ایتالیا را منحل و برای همیشه زمین گیر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، بحران اقتصادی و پیامد‌های سنگین کرونا، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی ایتالیا را منحل و برای همیشه زمین گیر کرد.

مدیریت شرکت هواپیمایی ایر ایتالی با اخراج همه ۱۳۲۲ کارکنان خود به طور رسمی به فعالیت این شرکت پایان داد.
یک خلبان اخراجی این شرکت هواپیمایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: در حالی که حمل و نقل هوایی، بخش راهبردی برای کشور ما محسوب می‌شود، اما دولت هیچ اقدامی برای جلوگیری از انحلال شرکت هواپیمایی ایر ایتالی و اخراج کارکنان آن نکرد.
وی افزود: من خلبان این شرکت بودم که الان در این شرایط دشوار بیکار شده ام. شرکت ایر ایتالی از دو سال پیش اعلام ورشکستگی کرده بود.
یکی دیگر از کارکنان این شرکت هواپیمایی منحل شده گفت: ما در دو سال گذشته فقط نیمی از حقوق خود را به عنوان بیمه بیکاری دریافت کرده ایم و حالا که به طور رسمی ایرایتالی منحل شده است و همه کارکنان آن بیکار شده اند به ما می‌گویند که حتی دیگر بیمه بیکاری نیز به ما تعلق نخواهد گرفت.
این در حالی است که در مهرماه گذشته، آلیتالیا بزرگترین شرکت هواپیمایی و حامل پرچم این کشور نیز پس از ۷۵ سال پرواز، به علت بحران شدید مالی منحل و با اخراج هزاران نفر از کارکنانش به حیات خود پایان داد و شرکت هواپیمایی کوچکی موسوم به ایتا (ITA) جایگزین آن شد.
سال گذشته میلادی همچون سال ۲۰۲۰ برای شرکت‌های هواپیمایی ایتالیا سالی چالش برانگیزدر سایه شیوع کرونا بود.
این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی ایتالیا تا قبل از همه گیری کرونا سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون مسافر را جا به جا می‌کردند.