۰ نفر

تیم ارزیاب خسارت وارد سیستان و بلوچستان شد

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹
کد خبر: 596725
تیم ارزیاب خسارت وارد سیستان و بلوچستان شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ تیم ارزیاب خسارت از سوی این بنیاد برای جمع آوری میزان خسارات وارده از سیلاب روزهای گذشته به روستاهای چابهار، کنارک و نیکشهر اعزام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی بیک‌ مداح  اظهار داشت: بارش ۱۷۴ میلیمتری باران در ۲۴ ساعت گذشته در کنارک و ۱۳۹ میلیمتر در چابهار و تیس موجب آبگرفتگی معابر، نفوذ آب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی و وارد آمدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها در منطقه شده است و با کاهش میزان آبهای روان، تیم های ارزیابی بنیاد مسکن به کلیه مناطق خسارت دیده اعزام شده‌اند.

وی افزود : بنیاد مسکن استان از ابتدای پیش‌بینی‌های جوی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در جنوب استان، با تشکیل ستادهای مدیریت بحران و استقرار ماشین آلات سنگین در منطقه، انجام اقدامات پیشگیرانه، تقویت سیل بندها، ایجاد سد فیزیکی در معابر، صدور اخطار تخلیه به ساکنین منازل غیر مقاوم و پس از وقوع سیلاب با بسیج کلیه نیروها در همکاری با سایر دستگاه ها در رفع آبگرفتگی، تخلیه سیلاب و بازگشایی محورها با استفاده از ناوگان ماشین آلات خود حضور پر رنگ داشته است.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علیرغم حجم عظیم بارش‌های ورودی و جاری شدن سیلاب در منطقه و خسارات عمده به زیرساخت های روستایی و شهری‌، روستاهای پزم تیاب، پزم مچان و سورکمب که پس از سیل دیماه ۹۸ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مورد بازنگری ، تهیه و اجرای طرح هادی قرار گرفته اند ، به صورت مشهود دچار کمترین میزان آب گرفتگی و خسارت ممکن به راه‌ها و ابنیه شده اند.

وی خاطر نشان کرد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به وظیفه و با تمام توان عملیاتی و انسانی خود آماده نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل است.