۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

از کدام محله تهران خانه زیر یک میلیاردی بخریم؟

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲
کد خبر: 596355
از کدام محله تهران خانه زیر یک میلیاردی بخریم؟

محله یافت‌آباد در جنوب تهران و یکی از مراکز خرید پایتخت از جمله محله‌هایی است که قیمت مسکن در آن نسبت به سایر محله‌های شهر ارزان‌تر است.

در محله یافت‌آباد تهران هنوز می‌توانید آپارتمان‌های زیر یک میلیارد تومان بخرید و البته این موضوع به آپارتمان‌های قدیمی محدود نیست و آپارتمان‌های نوساز زیر یک میلیارد تومانی هم در این منطقه دیده می‌شود.

قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در محله یافت‌آباد حدود ۱۴ میلیون تومان است و البته جالب است که بدانید که بهای هر مترمربع آپارتمان‌های قدیمی‌تر هم با کمی اختلاف قیمت، گاهی در همین حدود به فروش می‌رسد. آپارتمان‌هایی که مثلا متعلق به دهه ۸۰ است. مشاوران املاک درباره این موضوع می‌گویند که به دلیل قیمت نسبتا ارزان آپارتمان‌های این منطقه، تقاضا برای آن زیاد است و چون مشتریان با قدرت خرید محدود، وارد بازار مسکن یافت‌آباد می‌شوند، رقابت برای عرضه زیاد است. به همین دلیل فروشندگان خانه‌های نوساز به دلیل نگرانی از خواب سرمایه و رکود قیمت ملک خود را بالا نمی‌برند و از آن سمت فروشندگان خانه‌های قدیمی‌تر نگران هستند با ارزان‌تر فروختن ملک خود نتوانند دوباره خانه‌دار شوند. بنابراین بهای آپارتمان‌های نوساز و قدیمی‌تر این محله تقریبا نزدیک به هم است.

قیمت مسکن در یافت آباد