۰ نفر

احتمال وقوع سیل در جنوب ایران

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴
کد خبر: 595129
احتمال وقوع سیل در جنوب ایران

کارشناس سازمان هواشناسی از شدت گرفتن بارش‌ها در جنوب کشور در پی ورود سامانه بارشی جدید از امشب به کشور خبر داد و گفت: وقوع سیلاب‌های ناگهانی برای جنوب کشور انتظار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» افزود: امروز در نوار جنوبی بارش‌های ضعیف و پراکنده خواهیم داشت.

وی بیان‌داشت: در جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس، سواحل دریای عمان، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌ها در بعد از ظهر خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و زنجان، جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی و کردستان هم بارش‌های پراکنده و خفیف خواهند داشت. 

وی ادامه‌داد: روز یکشنبه و در پی ورود سامانه بارشی فعال، گسترده بارش‌ها به مناطق جنوبی کشیده خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش در روز یکشنبه در فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر خلیج فارس شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: شدت بارش‌ها در این مناطق سبب جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد. در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز به دلیل بارش برف، لغزندگی جاده‌ها محتمل است و مه‌گرفتگی سبب کاهش دید می‌شود،همچنین احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد. 

رفیعی گفت: افزود: امروز و فردا در مناطق ساحلی خزر دمای هوا گرم‌تر شده و روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی مجدد شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از ادامه آلودگی هوای تهران و کرج تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: هوای تهران نیمه ابری و در پایان وقت امروز با بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.