۰ نفر

افتتاح یک ایستگاه جدید مترو

۳ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 592691
افتتاح یک ایستگاه جدید مترو

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با حضور در منطقه دو، طرح‌های ترافیکی این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مجتبی شفیعی در ادامه سلسله بازدیدهای هفتگی پویش قرار خدمت با حضور در شهرداری منطقه ۲، ضمن دریافت گزارش عملکرد معاونت حمل ونقل منطقه در جریان مشکلات ترافیکی وحمل ونقلی قرار گرفت و دستوراتی را جهت اقدام عملیاتی صادر کرد.

شفیعی در راستای حل مشکلات مربوط به ایمنی تردد عابرین پیاده در تقاطع بزرگراه شهید چمران-باقرخان با توجه به قرارگیری بیمارستان امام خمینی (ره) و ایستگاه بی آر تی باقرخان، دستور داد که پس از تعیین تکلیف متولی نگهداشت پل‌های عابر پیاده، در این خصوص تصمیم گیری شود.

همچنین در این جلسه احداث باند توزیع در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران در محدوده ورودی و خروجی خیابان سئول تا بزرگراه یادگار امام (ره) بررسی و مقرر شد ضمن بازنگری در مطالعات طرح از سوی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک، اولویت آن تعیین شود. همچنین تکمیل عملیات احداث پل‌های تندرستی، کمبود اعتبار جهت تکمیل پروژه نیز مقرر شد اعتبار مورد نیاز تأمین شود. در ادامه نیز عدم تمایل سرمایه گذار احداث جایگاه سوخت به ادامه کار بر اساس قرارداد قبلی منعقده با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها بررسی و مقرر شد در این خصوص جلسه‌ای با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار و بررسی دقیق صورت گیرد. عدم اجرای فاز دوم طرح پارک حاشیه‌ای هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از تعیین تکلیف قرارداد، اقدام شود.

معاون شهردار تهران در ادامه مسئله خرابی زیاد و فرسوده بودن پله‌های برقی پلهای عابر پیاده را بررسی کرد که مقرر شد، پس از تعیین تکلیف متولی نگهداشت اقدام شود. همچنین انسداد کنار گذر شمالی بزرگراه یادگار امام (ره) (اوین) در محدوده ندامتگاه اوین نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طی نامه‌ای با سازمان زندان‌ها در این خصوص رایزنی شود و تا حصول نتیجه نهایی مورد پیگیری قرار گیرد. در ادامه وجود مشکلات ترافیکی و ایمنی در بزرگراه شهید چمران محدوده خیابان فاطمی تا بزرگراه حکیم نیز بررسی شد که قرار شد، مطالعات مربوطه از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام و طرح اصلاح هندسی میدان صنعت مورد بازبینی مجدد قرار گیرد. تسریع در تکمیل و راه اندازی ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ مترو هم در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد که ایستگاه گفتگو در بهمن ماه افتتاح شود و ایستگاه‌های دادمان و میدان کتاب در سال آتی در صورت تأمین اعتبار افتتاح می‌شود. برای ورودی دوم تربیت مدرس نیاز به تحویل زمین از سوی منطقه است و همچنین برای احداث باغ راه بلوار شهید پاکنژاد حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان هم مقرر شد پس از انجام مطالعات مربوطه نسبت به جمع آوری کارگاه اقدام شود.

همچنین تعیین تکلیف مجتمع ایستگاهی میدان کتاب نیز بررسی و مقرر شد زمین پروژه توسط منطقه آماده و تحویل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد و پروانه ساخت نیز ظرف مدت ۳ ماه صادر و برای تأمین منابع مورد نیاز استفاده شود. همچنین در مورد زمین‌های اطراف ایستگاه تربیت مدرس نیز قرار شد زمین‌های مربوطه از سوی منطقه در اختیار شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد.