۰ نفر

ساخت مسکن اجاره ای در کیش

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 590703
ساخت مسکن اجاره ای در کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه ساخت مسکن استیجاری در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در ۴ فاز ۵ هکتاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا لواسانی با بیان این‌که مؤلفه‌های بسیاری در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار است، اظهار کرد: طرح احداث مسکن های استیجاری برای اقشار مختلف مردم جزیره در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکل مسکن مردم و پرسنل بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان، تصریح کرد:  زمینی به وسعت ۲۰هکتار در چهار فاز پنج هکتاری فراهم شده که با مشارکت کارآفرینان این طرح عملیاتی خواهد شد. 

وی با بیان این‌که دغدغه مستاجران پرداخت کمیسیون املاک با نرخ چندبرابری نسبت به سرزمین اصلی است که با تدوین شیوه‌نامه‌ها سعی در اصلاح آن داریم درباره مشکلات خودرو در جزیره و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: از ابتدای حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مشکلات خودرو به‌ جد پیگیری شده است و در همین راستا به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای موجود در اموال تملیکی خواهیم بود که کیش بیشترین سهم را در میان مناطق آزاد خواهد داشت.

 اردیبهشت ماه امسال مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش از اجرای طرح ملی مسکن در این جزیره خبر داده و گفته بود: گرانی مسکن در جزیره کیش بر آینده منطقه تاثیر منفی دارد.

 جعفر آهنگران با بیان اینکه توسعه زیرساخت های انرژی ، اتمام طرح های نیمه تمام وحمایت از بخش خصوصی از مهم ترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد کیش است برتسهیل شرایط سفر به کیش، تکریم ارباب رجوع ، توانمند سازی نیرو های انسانی و بهینه سازی فرایندها در این منطقه آزاد تاکید کرد.

 وی ادامه داد: گرانی مسکن در جزیره کیش مشکلی است که بر آینده منطقه و کیفیت فعالیت منابع انسانی تاثیر منفی دارد. به همین دلیل ساخت واحد‌های طرح ملی مسکن و ارزان قیمت در جزیره کیش و بندر آفتاب در دستور کار قرار گرفته است.