۰ نفر

مترو پردیس کی ساخته می شود؟

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبر: 589657
مترو پردیس کی ساخته می شود؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: در انتظار صدور مجوز شهرداری تهران جابجایی ۵۰۰ اصله درخت برای آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حبیب‌الله طاهرخانی درباره جدیدترین وضعیت مترو پردیس اظهار کرد: اخیرا جلسه ای بین وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و استاندارد تهران برای هماهنگی کل سیستم‌های قطار حومه استان تهران برگزاری شد.

وی با یادآوری این‌که جلسه مذکور به درخواست استاندار تهران برگزار شد که جلسه خیلی خوبی بود، ادامه داد: برای مترو توافق کردیم زمینی را تغییر کاربری داده و آنرا در اختیار شهرداری تهران قرار دهیم.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران دستگاه اجرایی مترو پرند است در پاسخ به این پرسش که آیا این زمین همان زمین 6 میلیاردی است، افزود: خیر، آن زمین بابت توسعه ایستگاه مترو پرنده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طرف شرکت عمران شهرهای جدید در بحث مترو شهرداری تهران است، در جلسه اخیر تایید شد که ما یک کمک مجزایی را در قالب 25 هکتار زمین جدید در اختیار شهرداری تهران قرار دهیم. مقرر شد شهرداری تهران نیز مترو پرند را به بهره‌برداری اولیه برسانند.

طاهرخانی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از مترو پرند باقیمانده است،‌گفت: زیرسازی روسازی این پروژه تقریبا تمام شده است. ایستگاه هم حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در حوزه مترو، حوزه تامین توان و سیگنالی و تجهیزات ویژه بالای 50 درصد هزینه است زمانبری ندارد ولی پول می‌خواهد پول نقد می‌خواهد، این موضوعی است که عموما مغفول می‌ماند. امیدوار هستیم با این تعامل مالی که صورت گرفته انجام بشود.

وی با اشاره به این‌‌که درباره مترو پردیس نیز مانع شروع عملیات اجرایی آن 500 اصله درخت است که باید جابجا شود، اظهار کرد: برای این کار باید شهرداری تهران مجوزهای لازم را صادر کند که در جلسه اخیر با شهردار تهران مطرح است.

وی با یادآوری این‌که این 500 اصله درخت در ورودی سعیدآباد پارک سرخه حصار قرار دارد، تصریح کرد: این درختان به مکان دیگری منتقل خواهند شد و قصدی برای از بین بردن آنها وجود ندارد. مکان این کار هم مشخص شده و منبع طبیعی هم زمین را در اختیار ما قرار داده است.در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد شهرداری تهران سریع‌تر روی این موضوع مساعدت کرده و مجوز لازم را بدهند جابجایی صورت بگیرد. به این ترتیب می‌توانیم عملیات اجرایی مترو پردیس را آغاز کنیم.