۰ نفر

بهای اجاره در مناطق متوسط تهران

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۶:۰۷
کد خبر: 587605
بهای اجاره در مناطق متوسط تهران

بازار اجاره آپارتمان در تهران همچنان متلاطم است و در این وضعیت مستاجران بسیاری به دنبال یافتن آپارتمان‌‌‌ هایی با اجاره ماهانه نسبتا پایین هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، واسطه‌‌‌ های ملکی فعال در بازار اجاره مسکن می‌‌‌گویند در هفته‌‌‌های اخیر تعداد مستاجرانی که در مناطق میانی شهر در جست‌‌‌وجوی آپارتمان اجاری بوده‌‌‌اند نسبت به فصول مشابه سال‌‌‌های گذشته قدری بیشتر بوده است. اغلب این مستاجران مایل به پرداخت اجاره‌بها تا حدود چهار یا نهایتا پنج‌میلیون تومان هستند. با این وجود مشکل این مستاجران کمبود نقدینگی برای پرداخت ودیعه کافی است.

گفته می‌شود مستاجران در مناطق متوسط شهر اغلب به دنبال آپارتمان‌‌‌های اجاری در محدوده قیمتی ودیعه تا 200‌میلیون تومانی با اجاره ماهانه زیر پنج‌میلیون تومان هستند و تعداد چنین خانه‌‌‌هایی که اکنون به بازار عرضه شده‌‌‌اند کم نیست، اما مشکل متقاضیان اجاره این است که متراژ فایل‌‌‌های موجود کمتر از چیزی است که آنها مدنظر دارند.

در مقابل فایل‌‌‌های عرضه شده در بازار اجاره پاییز در مناطقی مثل 4 و نیز مناطق 6 تا 9 با وجود اینکه در محدوده قیمتی مذکور قرار دارند اما به لحاظ متراژ بعضا با تقاضای مستاجران تناسب کافی ندارد.

واسطه‌‌‌های ملکی می‌‌‌گویند شرایط فعلی یک گروه از مستاجران در حال جست‌‌‌وجو در بازار مسکن که با محدودیت بودجه بیشتری روبه‌رو هستند، به نحوی است که برخی از آنها با توجه به تعداد اعضای خانوار امکان جابه‌‌‌جایی به واحد کوچک‌تر از خانه اجاره‌‌‌ای قبلی خود را ندارند و ناگزیر هستند یا به مناطق جنوب شهر بروند یا اینکه در شهرهای حومه مثل پرند و پردیس ساکن شوند.

در جدول زیر رهن و اجاره پیشنهادی آپارتمان‌‌‌های مسکونی در نقاط مختلف شهر که مالکان آنها به دنبال دریافت اجاره ماهانه تا چهار‌میلیون تومان هستند، گردآوری شده است.

Untitled-2