۰ نفر

جدیدترین قیمت اوراق وام مسکن

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲
کد خبر: 586695
جدیدترین قیمت اوراق وام مسکن

آخرین قیمت‌های اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۶ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته به ترتیب ۸۲ هزار و ۳۰۰، ۸۲ هزار و ۸۳ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیرماه سال گذشته با قیمت ۸۲ هزار و ۱۰۰، در مردادماه سال گذشته با قیمت ۸۲ هزار و ۷۰۰ و در شهریورماه سال گذشته نیز با قیمت ۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال ۱۳۹۹ معادل ۸۲ هزار و ۱۰۰ و در ماه‌های آبان و آذر همان سال نیز به ترتیب ۸۲ هزار و ۴۰۰ و ۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن و اسفندماه سال گذشته با قیمت ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن از فروردین تا آبان سال جاری

همچنین این اوراق در فروردین و اردیبهشت‌ و خردادماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب با قیمت ۸۲ هزار و ۹۰۰ تومان، ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان، در خردادماه سال جاری نیز با قیمت ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت این اوراق در تیرماه با قیمت ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان، در مردادماه ۸۳ هزار تومان و در شهریورماه نیز با قیمت ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن در مهرماه ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان و در آبان‌ماه نیز ۸۲ هزار و ۵۰۰ قیمت دارد که این گزارش براساس قیمت آبان‌ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

براین اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۳۳ میلیون تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۶ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

بنابراین مجردها باید با پرداخت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.