۰ نفر

کرونا خانه های انگلیس را گران کرد

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 586561
کرونا خانه های انگلیس را گران کرد

قیمت مسکن در انگلیس با وجود پایان دوره معافیت‌های مالیاتی، طی ماه گذشته میلادی نسبت به زمان شروع همه‌گیری تقریباً ۱۵ درصد افزایش یافت.

 به گزارش نشنال نیوز، قیمت مسکن در بریتانیا در ماه نوامبر در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش یافت و با وجود پایان دوره معافیت‌های مالیاتی، اکنون تقریباً 15 درصد بیشتر از زمان شروع همه‌گیری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش جامعه ساخت و ساز بریتانیا موسوم به "نِیشِنواید" Nationwide، میانگین قیمت یک خانه 0.9 درصد افزایش یافت و به 252687 پوند (336400 دلار) در ماه نوامبر نسبت به 250311 پوند در ماه قبل رسید که بیش از ارقام پیش بینی شده بود.

رابرت گاردنر، اقتصاددان ارشد نیشنواید، تاکید کرد که فعالیت بخش مسکن در سال 2021 "بسیار سرزنده" بوده است، اما عدم اطمینان در آینده وجود دارد.

گاردنر گفت: رشد سالانه قیمت مسکن در ماه نوامبر به میزان 10 درصد بود که بیشتر از 9.9 درصد ثبت شده در ماه اکتبر است. به نظر می رسد فعالیت های زیربنایی به خوبی ادامه دارد.

تقاضا برای مسکن در سراسر بریتانیا از زمانی که محدودیت ها برای اولین بار در پایان اولین دوره قرنطینه کرونا در سال گذشته برداشته شد، افزایش یافته است، چرا که همزمان با بیشتر شدن تعداد افرادی که از خانه کار می کنند، این بخش با افزایش تقاضا برای املاک بزرگ روبرو شده است.

بازار بریتانیا همچنین با مشوق های مالیاتی ارائه شده توسط ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس تقویت شد که در پایان سپتامبر، زمانی که برنامه حمایت از مشاغل نیز از بین رفت، به طور کامل منقضی شد.

ساموئل تامبز، اقتصاددان ارشد بریتانیایی در موسسه اقتصاد کلان پانتئون Pantheon Macroeconomics، پیش بینی کرد که نرخ وام مسکن در ماه‌های آینده رو به افزایش خواهد بود و منجر به راکد شدن قیمت‌ها در نیمه اول سال 2022 شود.