۰ نفر

فایل های سرمایه گذاری در بنگاه املاک

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 583438
فایل های سرمایه گذاری در بنگاه املاک

طی هفته‌ ای که گذشت تعداد زیادی فایل با برچسب «مناسب سرمایه‌ گذاری» از سوی واسطه‌ ها در استارت‌ آپ‌ های انتشار آگهی‌ های ملکی به اشتراک گذاشته شده است که اغلب آنها واجد یک ویژگی مشترک هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، عرضه فایل‌های فروش در بازار مسکن با عنوان «مناسب سرمایه‌گذاری» در حالی به یکباره افزایش پیدا کرده که عموم این آپارتمان‌ها سن بنای بیش از ۱۵ و اکثر آنها بیش از ۲۰ ساله دارند. واسطه‌های ملکی مدعی هستند این آپارتمان‌ها از بابت اینکه به اصطلاح «به قیمت رسیده» به شمار می‌آیند و مالک حاضر به فروش در پایین‌ترین محدوده قیمتی ممکن است، مناسب سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

در واقع این قبیل فایل‌ها را می‌توان با نقدینگی نسبتا کمتری خریداری کرد و به همین خاطر سرمایه‌گذارانی که به هر دلیل قصد خروج از بازارهای دیگر را دارند، می‌توانند با نقدینگی محدود هم به این ترتیب وارد بازار ملک شوند.

البته واسطه‌ها یک دلیل دیگر نیز برای اطلاق عنوان «فایل سرمایه‌گذاری» به این قبیل املاک مسکونی دارند و آن چشم‌انداز تخریب و نوسازی در آینده است که می‌تواند عایدی قابل قبولی از این نوع سرمایه‌گذاری نصیب خریدار واحدهای قدیمی دارای قدرالسهم مناسب کند.

علاوه بر ویژگی سنی مشترک فایل‌های مناسب سرمایه‌گذاری که تعداد آنها در روزهای اخیر رو به افزایش بوده است، از نظر امکانات نیز در این آپارتمان‌ها عموما نقص وجود دارد و بسیاری از آنها بدون آسانسور و پارکینگ هستند. اما در عین حال داخل این واحدها از سوی مالک که احتمالا او نیز از جنس سرمایه‌گذار ملکی بوده که طی سه سال اخیر اقدام به خرید آپارتمان قدیمی و قیمت‌مناسب کرده است، بازسازی نسبتا کاملی صورت گرفته است تا برای سکونت مستاجر مناسب باشد.

خریداران سرمایه‌ای دیروز و فروشندگان امروز که واحدهای قدیمی با نقص امکانات را خریداری کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که اگر می‌خواهند از این بازار در شرایط اوج رکود معاملات خارج شوند، باید خانه‌ای را برای فروش عرضه کنند که خریدار بعدی که احتمالا او نیز انگیزه سرمایه‌گذاری دارد، بتواند آن را به رهن بسپارد و بخشی از بهای معامله را به این ترتیب تامین کند. به همین خاطر اغلب واحدهای مسکونی قدیمی در حد ضرورت بازسازی شده و اکنون به بازار فروش عرضه شده‌اند.

21+copy