۰ نفر

جنوبی ها منتظر بارندگی های شدید باشند

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 578520
جنوبی ها منتظر بارندگی های شدید باشند

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش بارش‌ها در شمال و مرکز کشور، گفت: شدت بارش‌ها امروز (یکشنبه) برای نواحی جنوبی کشور است، همچنین بارش‌ها در مناطقی از تهران، البرز و سمنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، «فریبا گودرزی» روز یکشنبه درباره وضعیت آب و هوایی کشور، افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های چهارمحال‌ و بختیاری، نیمه جنوبی یزد، هرمزگان، غرب و جنوب اصفهان، کرمان، خراسان‌جنوبی و شمال فارس خواهد بود و  آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، فارس، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان‌جنوبی، کرمان، هرمزگان، بوشهر و جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس رگبار رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط تهران، البرز و سمنان شاهد ادامه بارش‌ها به صورت موقت خواهیم بود.

وی بیان‌داشت: فردا (دوشنبه) بارش‌ها در جنوب کشور ادامه دارد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام را در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اضافه‌کرد: روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

به گفته وی، از روز دوشنبه برای شمال کشور شاهد افزایش تدریجی دما خواهیم بود و از روز پنجشنبه مجددا در پی ورود سامانه بارشی جدید کاهش دما را در نوار ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز ابری همراه با مه رقیق و گاهی بارش باران خواهد بود و عصر امروز کاهش ابر برای تهران پیش‌بینی می‌شود.