۰ نفر

قیمت خانه‌ در شهرری

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 578077
قیمت خانه‌ در شهرری

بازار مسکن در جنوبی‌‌‌ترین منطقه شهر تهران روزهای سردی را پشت سر می‌‌‌گذارد و این موضوع هم در میزان مراجعه متقاضیان خرید و هم در میزان عرضه واحدهای مسکونی به بازار مشهود است.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، واسطه‌‌‌های ملکی فعال در منطقه ۲۰ تهران یعنی محدوده «شهر ری» می‌‌‌گویند تعداد آپارتمان‌‌‌های فروشی که به آنها سپرده شده است، بسیار اندک و در برخی معابر انگشت‌‌‌شمار است. به اذعان این گروه از فعالان بازار ملک، شهرری سردترین روزهای بازار مسکن در طول حداقل یک سال اخیر را تجربه می‌کند.

بررسی وضعیت معاملات و قیمت مسکن در این منطقه نیز چنین گزاره‌‌‌ای را تایید می‌کند، کمااینکه تعداد معاملات مسکن انجام شده در این منطقه که در زمره سه منطقه ارزان‌‌‌قیمت تهران به شمار می‌‌‌آید، در ماه گذشته 68 فقره بوده است. این در حالی است که در ماه مشابه سال گذشته در این منطقه 114 فقره معامله فروش ثبت شد. میانگین قیمت مسکن در شهرری و محله‌‌‌های اطراف آن طی معاملات اخیر 15‌میلیون و 820 هزار تومان بوده که نسبت به مهر سال گذشته 21‌درصد افزایش دارد.

تحقیق میدانی حاکی از این است که اغلب فایل‌‌‌های فروش موجود در بازار مسکن منطقه 20 به ویژه در محله‌‌‌های دولت‌‌‌آباد و شهرری از جنس واحدهای مسکونی است که در سال‌های اخیر با هدف سرمایه‌گذاری خریداری شده‌‌‌اند و اکنون خریداران سرمایه‌‌‌ای، واحدهای تخلیه یا در اجاره مستاجر را برای فروش عرضه کرده‌‌‌اند. در عین حال با وجود اینکه سرمایه‌گذاران دیروز، فروشندگان امروز منطقه 20 هستند، با توجه به سهم پایین خرید سرمایه‌‌‌ای در این منطقه، تعداد فایل‌‌‌های فروش در بازار مسکن شهرری بسیار اندک است.

خانه در شهرری