۰ نفر

مسکن حمایتی درون شهرها ساخته می شود؟

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 576347
مسکن حمایتی درون شهرها ساخته می شود؟

در حالی اخیرا عملیات اجرایی اولین پروژه قانون جهش تولید مسکن در کشور آغاز شده که موجودی زمین داخل محدوده شهری حدود ۷۵۰۰ هکتار است.

به گزارش اقتصادآنلاین نقل از تسنیم، وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده فعلا برای ساخت یک میلیون مسکن زمین دارد. اوایل ماه جاری مشاور وزیر راه با اعلام این‌که وزارت راه در زمان حاضر برای تولید یک‌میلیون مسکن در سال اول زمین دارد، گفته بود: اگر مشکل زمین حل شود مشکل مسکن هم حل خواهد شد.

ابوالفضل نوروزی افزود: در زمان حاضر وزارت راه و شهرسازی آن‌قدر زمین خالی دارد که بتواند برای تولید حدود یک‌میلیون واحد در سال اول اجرای طرح افزایش و جهش تولید مسکن قدم بردارد.

وی ادامه داد: اما برای باقی راه باید بانک‌ها و سایر ارگان‌ها پای کار بیایند و زمین‌های خود را به‌صورت تهاتر یا فروش در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. به‌دنبال شهرسازی هستیم و اگر ارگان‌ها، اقدام به ارائه زمین‌های خود کنند می‌توانیم در جاهای بهتری برای مردم خانه‌سازی کنیم.

 هم‌اکنون در ۱۳۰۰ شهر کشور حدود ۷۵۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده برای ساخت مسکن موجود است.

بر این اساس بیشترین زمین داخل محدوده برای استان‌های اصفهان (۱۱۰ شهر) و خوزستان (۷۶ شهر) ۶۹۰ و ۶۷۵ هکتار است. بعد از این استان‌ها، جنوب کرمان (۱۵ شهر) و هرمزگان (۴۲ شهر) به ترتیب حدود ۵۴۰ و ۵۳۶ هکتار زمین در داخل محدوده برای ساخت واحدهای قانون جهش تولید مسکن دارند.

همچنین موجودی زمین استان مازندران، مرکزی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران به ترتیب حدود ۲۱۰ هکتار، ۲۸۰ هکتار، ۲۶۰ هکتار، ۱۹۵ هکتار و ۱۷۶ هکتار است.

کمترین زمین داخل محدوده با ۱۵ هکتار مربوط به استان سمنان است. در رتبه دوم نیز استان البرز با ۲۸ هکتار قرار دارد. هفته گذشته کلنگ ساخت اولین پروژه قانون جهش تولید مسکن در استان البرز به زمین زده شد.