۰ نفر

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

مشکلی در تامین سوخت ناوگان مسافری و باری عمومی وجود ندارد

۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبر: 575014
مشکلی در تامین سوخت ناوگان مسافری و باری عمومی وجود ندارد

ییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تردد بدون مشکل در بخش حمل ونقل باری و مسافری عمومی خبر داد و گفت: تامین سوخت ناوگان باری و مسافری بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «داریوش امانی» در حاشیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت گیری و اینکه چه مشکلاتی برای حمل و نقل عمومی به وجود آورده است؟، گفت: هیچ گزارشی از بروز اختلال و مشکل برای تامین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از ناوگان باری و مسافری گزارش نشده است.

وی افزود: ناوگان باری و مسافری از جمله ناوگان باری مواد فسادپذیر و سوختی، امروز هم مانند گذشته در حال تردد در محورهای مواصلاتی مختلف هستند و می توانند سوخت گیری را با نرخ آزاد انجام دهند. البته سهمیه آنها محفوظ خواهد بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: قرار است کامیون‌ها و اتوبوس‌ها گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومان سوخت گیری کنند و پس از رفع مشکل سامانه کارت سوخت، مابه التفاوت نرخ سوخت یارانه‌ای با آزاد که ۳۰۰ تومان است به کارت سوخت رانندگان کامیون‌ها و اتوبوس‌ها واریز می‌شود.

از ظهر امروز مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شدند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.