۰ نفر

۴۰۰هزار کامیون بلاتکلیف در جاده ها

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبر: 574974
۴۰۰هزار کامیون بلاتکلیف در جاده ها

از ظهر امروز ۴آبان۱۴۰۰ سامانه سوختگیری در پمپ بنزین های ایران دچار مشکل شد. مسئولین ذیربط گفته اند که مشکل تا ساعاتی دیگر حل خواهد شد. اما در این شرایط وضعیت کامیون داران کشور مشخص نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، قطعی سیستم و اختلال در ارائه خدمات در پمپ بنزین ها خبری است که از ساعاتی قبل به طور گسترده منتشر شد. پس از آن خبر رسید که این مشکل سراسری است و بسیاری از پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت کشور دچار اختلال شده اند. مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد که برخی از پمپ‌ بنزین‌ های تهران همچنان تعطیل است و امکان ورود خودرو به جایگاه‌ های سوخت وجود ندارد.

وقتی سخن از بنزین به میان می آید، به نظر می رسد سوخت ناوگان کامیونی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زمانی که سامانه سوختگیری کشور با مشکل مواجه شده است، وضعیت کامیون داران به چه شکلی خواهد بود؟ در این خصوص این گفتگوی کوتاه با احمد کریمی، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور را بخوانید:

کریمی در این خصوص گفت: به این صورت نیست که تمام باک کامیون ها خالی باشد. بالاخره کامیون ها در حال فعالیت هستند. برخی از کامیون ها که در حال مراجعه به جایگاه سوخت هستند و با مشکل مواجه شده اند، موقتی است. این مشکل حل و فصل خواهد شد. اگر طولانی باشد همه جا با مشکل مواجه خواهد شد. اما اگر به صورت موقت باشد تاثیر آن به شکلی نیست که موجب نگرانی باشد و یا به  توقف ناوگان ما بینجامد.

وی در ادامه افزود: من با بررسی که در استان های مختلف داشتم، ناوگان برقرار است و با تماسی که با مسئولین ذی ربط داشتم مشخص شد که مشکل در حال حل و فصل است و ان شاالله سامانه اصلاح و مجددا سوختگیری انجام می شود.

کامیون ها مجبور می شوند سوختگیری را با تاخیر انجام دهند

کریمی افزود: در مخازن کامیون ها در حال حاضر گازوئیل موجود است و اگر تعدادی از ناوگان با این موضوع مواجه شوند به صورت موقت است و یا مجبور می شوند سوختگیری را با ساعاتی تاخیر انجام دهند.

وی در آخر گفت: ما در حال حاضر مشکل تامین سوخت نداریم، بلکه مشکل سوختگیری داریم. به هر صورت اگر مشکل سامانه حل نشود، امکان سوختگیری را به نحو دیگری فراهم می کنند. با تماسی که با مسئولین ذی ربط داشتم گفته شده است تا ساعات آینده مشکل حل خواهد شد.

۴۰۰هزار کامیون در کشور موجود است

دبیر کانون انجمن‌ های صنفی کامیون‌ داران کشور با بیان این که در حال حاضر حدود 400 هزار کامیون در کشور وجود دارد، گفت: برای تامین سوخت کامیون های کشور، مسئولین باید تلاش خود را انجام دهند. در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. ناوگانی که در جاده ها در حال حرکت هستند اگر به سوخت نیاز داشته باشند ناگزیر هستند با تاخیر این کار را انجام دهند.